SijaintiTammela
OsoiteKanteluksentie 542, 31300 Tammela

AjankohtaAlkaa: 01.11.2019, klo 20.00
Päättyy: 03.11.2019, klo 17.00

Myöhäissyksyn taitteessa on jälleen hyvä aika lähteä telttaretkelle, keleistä riippumatta! Luonto on jo hiljentynyt ja illat pitkät, rauhaa on siis luvassa. Tänä syksynä vuorossa on miltei lähiretki Liesjärven kansallispuistoon, jonka metsä- ja järvimaisemista pääsemme nauttimaan tällä leppoisaksi tarkoitetulla retkellä. Erityisinä nähtävyyksinä matkalla on järven poikki kulkeva Kyynäränharju ja Korteniemen tila. Kokoonnumme perjantai-iltana Kaksvetisen kodalla jonka ympäristössä vietämme ensimmäisen yön. Paikalle tullaan omatoimisesti pitkin iltaa, autot parin kilometrin päässä olevalle Sikomäen pysäköintipaikalle jättäen. Lauantain ja sunnuntain aikana kuljemme kansallispuiston alueet reitit ja käväisemme hetken omillakin poluilla. Suuntaamme aluksi Hyypiökallion näköaloille josta jatkamme Kyynäränharjun kautta Korteniemeen. Lauantain loppumatka kulkee Pitkäkärjen kautta, jossa siirrymme rannan omille poluille kohti Savilahden telttailualuetta. Sunnuntaina kuljemme takaisin autoille, jolloin näemme Kyynäränharjun uudestaan toisesta näkökulmasta. Lauantaina pidämme reilumman lounastauon. Suunnitellulle reitille kertyy mittaa noin 26 kilometriä joista noin 2 perjantaina, 17-18 lauantaina ja 6-7 sunnuntaina, lähes kokonaan merkattuja reittejä hyödyntäen. Kulkualustana ovat pääasiassa vaihtelevan tasoiset polut, jonka lisäksi reitille osuu hieman soratietä. Korkeuserot ovat vähäisiä Hyypiökalliota lukuunottamatta ja reitti on tässä mielessä kohtalaisen helppo. Laita kuitenkin tukevat ja vettäpitävät kengät jalkaan. Varaudu kulkemaan osa matkasta sekä majoittumaan otsalampun valossa. Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä tarvitsetko kyytiä tai voitko tarjota kyydin jollekin toiselle. Ilmoittautuneille lähetetään vähän ennen retkeä tarkempia ohjeita. Alueesta löytyy lisätietoja osoitteesta https://www.luontoon.fi/liesjarvi . Lisätiedot ja ilmoittautumiset 27.10.2019 mennessä: Mika Kiiski (kiiski.mika@gmail.com , 050 381 3894).

Tapahtuman nimiViikonloppuretki Liesjärven kansallisp
Tapahtuman lajiKävely
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöMika Kiiski

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).