SijaintiRusko
OsoiteKurjenrahka Rusko

AjankohtaAlkaa: 02.11.2018, klo 19.00
Päättyy: 04.11.2018, klo 16.00

2-4.11.2018 Viikonloppuretki Kurjenrahkan kansallispuistoon Myöhäissyksyn taitteessa on jälleen hyvä aika lähteä telttaretkelle, keleistä riippumatta! Luonto on jo hiljentynyt ja illat pitkät, rauhaa on siis luvassa. Tänä syksynä vuorossa on varsinaissuomalainen Kurjenrahkan kansallispuisto jonka suoluonnosta ja kulttuurimaisemista pääsemme nauttimaan tällä leppoisaksi tarkoitetulla retkellä. Kokoonnumme perjantai-iltana Vajosuon laavulla, jonka luona vietämme ensimmäisen yön. Paikalle tullaan omatoimisesti pitkin iltaa, autot reilun kilometrin päässä olevalle pysäköintipaikalle jättäen. Lauantain ja sunnuntain aikana kuljemme kansallispuiston alueet yhdistävän rengasreitin. Suuntaamme aluksi kohti Kuhankuonon historiallista rajakiveä josta jatkamme luontotuvan kautta Savojärven ympäri Lakjärven leiripaikalle yösijalle. Sunnuntaina kuljemme takaisin autoille mm. Takaniitunvuoren näköalapaikan kautta. Lauantaina pidämme reilumman lounastauon. Suunnitellulle reitille kertyy mittaa noin 32 kilometriä joista noin yksi perjantaina, 17 lauantaina ja 14 sunnuntaina, kokonaan merkattuja reittejä hyödyntäen. Kulkualustana ovat pääasiassa vaihtelevantasoiset polut, jonka lisäksi reitille osuu jonkin verran soratietä. Korkeuserot ovat hyvin vähäisiä ja reitti tässä mielessä varsin helppo. Laita kuitenkin tukevat ja vettäpitävät kengät jalkaan. Varaudu kulkemaan osa matkasta sekä majoittumaan otsalampun valossa. Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä tarvitsetko kyytiä tai voitko tarjota kyydin jollekin toiselle. Ilmoittautuneille lähetetään vähän ennen retkeä tarkempia ohjeita. Alueesta lisätietoja myös osoitteesta www.luontoon.fi/kurjenrahka. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 28.10.2018 mennessä: Mika Kiiski (kiiski.mika@gmail.com , 050 381 3894).

Tapahtuman nimiViikonloppuretki Kurjenrahkan kansallispuistoon
Tapahtuman lajiVaellus
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöMika Kiiski

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).