SijaintiKirkkonummi
OsoiteMeiko Kirkkonummi

AjankohtaAlkaa: 02.02.2019, klo 15.00
Päättyy: 02.02.2019, klo 15.00

2.2.2019 Umpihankiretki Kirkkonummen Meikon retkeilyalueen illassa Lumen mahdollisuus on täällä etelässäkin olemassa, vaikka joka talvi emme ole lumiarvonnoissa kovin suuresti voittaneetkaan: Vuonna 2014 hiihto vaihtui mukavaksi polkuretkeksi vesitihkussa. Vuonna 2015 lunta oli parhaimmillaan polveen ja saimme sovitella välillä lumikenkiäkin jalkaan. Vuonna 2016 lupaava pakkastalvi simahti suojan puolelle juuri retken alla eikä suksia taaskaan päästy testaamaan. Vuonna 2017 lunta oli Nuuksiossa hieman valaisemaan iltaretkeämme ja viime vuonna Sipoonkorvessa lumikengistä oli oikeasti hyötyä pikkupakkasen piristämässä kelissä. Kokeillaanpa siis taas millaisen talvikelin saamme koettavaksemme. Ajatuksena on lähteä liikkeelle iltapäivällä, kulkea tovi hämärtyvässä illassa ja tulistella pimeyden saavuttua. Tarkoituksena on kiertää Meikojärvi ja tulistella retken päätteeksi Korsolammen tulipaikalla. Matkaa kertyy arviolta 7-8 km korkeuserojen ollessa kohtalaisia. Kuljemme umpihangessa, vähintään kuvitteellisessa sellaisessa. Tarkka aikataulu, reitti ja kulkuvälineohjeet tarkentuvat lähempänä lumitilanteen mukaan, ja ne kerrotaan suoraan ilmoittautuneille. Meikon parkkipaikalle pääsee vain omin kyydein, mutta sovitaan tarpeen mukaan kimppakyytejä vaikkapa Kirkkonummen rautatieasemalta joka sijaitsee vain muutaman kilometrin päässä Meikolta. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 28.1.2019 mennessä: Mika Kiiski (kiiski.mika@gmail.com, 050 381 3894) ja Markku Arola (markku.arola@kolumbus.fi, 0500 777 554).

Tapahtuman nimiUmpihankiretki Kirkkonummen Meikon retkeilyalueen
Tapahtuman lajiKävely
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöMika Kiiski, Markku Arola

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).