SijaintiKonnevesi

AjankohtaAlkaa: 17.08.2019, klo 11.00
Päättyy: 17.08.2019, klo 17.00
KokoontumispaikkaHäyrylänranta

Uintivaellus Etelä-Konneveden kansallispuistossa (luonnonsuojelualue) lauantaina 17.8.2019. Uintivaellukselle osallistuvien on syytä omata kokemusta pitkän matkan uinnista, sillä matka kaikkiaan on noin 5 kilometriä, joskin matkalla on paljon pieniä saaria, joissa voi puhallella tarvittaessa. Hieman ennen puoltaväliä rantaudumme Lapinsalon saareen ja pidämme tauon laavun tulilla. On syytä ottaa omat eväät mukaan ja mikäli kulkee jalkaisin saarissa on hyvä olla saappaat tai muut riittävät jalkineet käärmeiden varalta. Uimareilla on päällään märkäpuvut ja halutessaan voi käyttää räpylöitä. Matkaeväät tulee kuljettaa mukana vedenpitävässä pussissa, jota vedetään perässä pinnalla. Pussin on hyvä olla värikäs, jotta turvaveneillä on jokaiseen näköyhteys. Lähtö tapahtuu lauantaina 17.8.2019 Konneveden Häyrylänrannasta M/S Autere-nimisellä laivalla klo 11.00. Ilmoittautuminen sitä ennen satamassa. Satamassa hyvin pysäköintitilaa. Laivamatka kestää noin tunnin, joten uintivaellus alkaa noin klo 12.00 Keulatniemen kärjestä, 62.589275, 26.544271. Uiminen tapahtuu vaelluksena ryhmässä ja vetäjinä toimivat Kaisa ja Arto Rikalainen. Lähtöpaikalta, Keulatniemen kärjestä, uimme Pannuhattu-nimisen pienen saaren ohi ja sieltä uinti jatkuu Lapinsalon pohjoispuolen kiertäen Lapinsalon länsirannan pohjukassa olevalle laavulle, missä lepäämme jonkin aikaa ja mahdollisuus energian tankkaukseen. Siihen mennessä matkaa on kertynyt noin 1,5 kilometriä. Laavulta lähdemme uimaan Iso Matalasaareen ja sieltä edelleen Ristisaarien itäpuolelle. Matkaa on kertynyt siihen mennessä noin 3 kilometriä. Pieni hengähdystauko ja matka jatkuu. Ristisaarilta suunnistamme suoraan Pannuhatun kautta Keulatniemen kärkeen noin 2 kilometrin matkan. Keulatniemessä ja noin 5 kilometrin matkan uituamme meillä on mahdollisuus ruokailla laivurin valmistamaa maukasta kalakeittoa, mikä sisältyy matkan hintaan. Noin klo 16.00 – 17.00 M/S Autere kuljettaa meidät takaisin Häyrylänrannan satamaan. Laivakuljetukset sisältyvät osallistumismaksuun. Ilmoittautuminen 3.8.2019 mennessä maksamalla Konneveden Luontoretkeilijät (Kolurit) ry:n pankkitilille FI12 4764 1020 0582 40. Maksu on 15,00 €/henkilö. Viestiin osallistujan nimi/osallistujien nimet. Ukkos- ja myrskyvaraus. Mikäli vaellus joudutaan perumaan sääolosuhteista johtuen, palautetaan osallistumismaksut. Lisätietoja antaa: Markku Savolainen Puhelin: +358 50 380 8442 Sähköposti: markku2.savolainen2@gmail.com Majoitusmahdollisuuksia: Jyväskylän Yliopiston Tutkimusasema, Siikakoski, Konnevesi https://www.jyu.fi/science/fi/konneveden-tutkimusasema/tietoa-vierailijoille. Vuokrattavat kesämökit http://www.konnevesi.fi/fi/74/majoituspalvelut/main

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmottaudu maksamalla Kolurien tilille 15 €.Tili: FI12 4764 1020 0582 40.

Tapahtuman nimiUintivellus EKK-puistossa
Tapahtuman lajiAvovesiuinti