SijaintiKonnevesi

AjankohtaAlkaa: 17.08.2019, klo 11.00
Päättyy: 17.08.2019, klo 17.00
KokoontumispaikkaHäyrylänranta

Uintivaellus Etelä-Konneveden kansallispuistossa lauantaina 17.8.2019. Tule mukaan uintivaellukselle upeisiin Etelä-Konneveden kansallispuiston saarimaisemiin! Ohjatulla vaelluksella valittavanasi on kaksi uintimatkaa, noin 2 tai 5 kilometriä. Matkat uidaan ryhmässä Lapinsalon saaren ympäristössä turvaveneiden valvonnassa ja vetäjinä toimivat Kaisa ja Arto Rikalainen. Tapahtuman järjestää Konneveden Luontoretkeilijät (Kolurit) ry. Lähtö tapahtuu lauantaina 17.8.2019 Konneveden Häyrylänrannasta M/S Autere-nimisellä laivalla klo 11.00. Laivamatka lähtöpaikalle kestää noin tunnin ja sen aikana matkanjohtaja pitää puhuttelun osallistujille. Puhutteluun osallistuminen on välttämätöntä ennen uintivaelluksen aloittamista. Uinnin aloitamme noin klo 12 Keulatniemen kärjestä (62.589275, 26.544271). Uintireitin varrella on useita pieniä saaria ja luotoja, joissa voimme lepuuttaa käsiä tarvittaessa. Pannunhatun kautta kuljetun reilun kilometrin uinnin jälkeen rantaudumme Lapinsalon saareen ja pidämme tauon laavulla. Pidemmän matkan (5 km) uimarit jatkavat laavulta uiden Iso Matalasaareen ja sieltä edelleen Ristisaarien itäpuolelle. Lyhyemmän matkan (2 km) vaeltajat patikoivat jalkaisin Lapinsalon läpi (matkan pituus noin ? km) ja liittyvät pidemmän matkan uimareiden joukkoon. Keulatniemeen laivalle palaamme yhtenä ryhmänä. Uinnin jälkeen Keulatniemessä on tarjolla laivurin valmistamaa maukasta kalakeittoa. Noin klo 16.00 – 17.00 M/S Autere kuljettaa meidät takaisin Häyrylänrannan satamaan. Uimarina sinulla tulee olla päälläsi märkäpuku, halutessasi voit käyttää myös uimaräpylöitä. Ota mukaasi omat pienet, energiapitoiset eväät Lapinsalon laavulla nautittavaksi. Taukopaikalla teemme tulet, mikäli metsäpalovaroitusta ei ole asetettu. Juomavettä tulee jokaisella osallistujalla olla mukana. Saaressa jalkaisin liikkumista varten tarvitset polkukelpoiset jalkineet. Matkaeväät ja tauko- sekä patikointivaatteet sinun tulee kuljettaa mukanasi vedenpitävässä kellukepussissa, jota vedät perässäsi uidessasi. Pussin on hyvä olla värikäs, jotta turvaveneillä on jokaiseen näköyhteys. Ennakkoilmoittautumiset 3.8.2019 mennessä Markku Savolaiselle. Ilmoittauduttuasi saat tiedot osallistumismaksun suorittamista varten. Vaelluksen hinta on 15 €/hlö. Jälki-ilmoittautumisia otetaan vastaan Häyrylänrannassa ennen laivan lähtöä. Jälki-ilmoittautumishinta on 25 €/hlö. Vaelluksen hinta sisältää laivakuljetukset Häyrylänrannasta lähtöpaikalle ja takaisin, ruokailun vaelluksen jälkeen sekä järjestäjän tapaturma- ja vastuuvakuutuksen. Vaellukselle mahtuu 30 osallistujaa, joten ennakkoilmoittautuminen suositeltavaa. Alle 18-vuotiaat voivat osallistua vaellukselle yhdessä huoltajan kanssa. Vaelluksella on ukkos- ja myrskyvaraus. Tuulisen sään osuessa reitti saattaa muuttua. Mikäli vaellus joudutaan perumaan sääolosuhteista johtuen, palautetaan osallistumismaksut. Lisää uintivaeltamisesta voit lukea Rinkkaputki-blogista: https://rinkkaputki.com/2017/01/20/uintivaellus/. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Markku Savolainen Puhelin: +358 50 380 8442 Sähköposti: markku2.savolainen2@gmail.com Majoitusmahdollisuuksia: • Perhehotelli Mierontie, Konnevesi, http://www.mierontie.fi • Jyväskylän Yliopiston Tutkimusasema, Siikakoski, Konnevesi, https://www.jyu.fi/science/fi/konneveden-tutkimusasema/tietoa-vierailijoille. • Vuokrattavat kesämökit, http://www.konnevesi.fi/fi/74/majoituspalvelut/main

Ilmoittautumisen lisätietoja

Tapahtuman nimiUintivellus EKK-puistossa