SijaintiUtsjoki
Osoite Utsjoki

AjankohtaAlkaa: 12.09.2019, klo 18.00
Päättyy: 22.09.2019, klo 09.00

Kerhon yhtenä pitkäaikaisena vaellusteemana on kulkea eri keinoin kolmen valtakunnan rajapyykiltä toiselle. Nyt vuorossa on tällä tietoa viimeinen osuus jossa kuljemme aluksi matalasti aaltoilevan Kaldoaivin erämaan vähäpuustoisessa eteläosassa ja lopuksi saamme kokea Kevon kanjonin mahtavat maisemat. Ruskan värejäkin on toivottavasti runsaasti vaelluksemme aikana. Vaelluksen reittinä on Sevettijärvi >> Ylä-Pulmankijärvi (Aadolfin kammi) >> Kenesjärvi >> Kevon reitti >> Sulaoja. Lähtö- ja paluupaikalle pääsee julkisilla. Matkaa kertyy noin 150 kilometriä jaettuna yhdeksälle kulkupäivälle (keskimäärin vähän alle 17 km per päivä). Alkumatkalla korkeuserot ovat vähäisiä, mutta loppupäässä Kevon reitillä eteen tulee jyrkkiä osuuksia kahlauksineen. Kulkua helpottaa se, että jotoksesta noin kolme neljännestä kulkee merkatulla reitillä, mutta siitä huolimatta varaudu ajoittain vaativaan kulkualustaan. Vaelluksella yövytään omissa teltoissa, Kaldoaivin puolella omat leiripaikat valiten ja Kevon reitillä määrättyjä leiriytymispaikkoja hyödyntäen. Kukin kuljettaa tarvitsemansa varusteet ja ruoan itse sekä huolehtii vaelluksella itsestään vaikka ryhmänä kuljemmekin. Ruoan tai varusteiden täydennysmahdollisuutta kesken vaelluksen ei ole. Vaellus on kestostaan ja päivämatkoistaan johtuen vaativa, ja edellyttää hyvää terveyttä ja kuntoa sekä aiempaa vaelluskokemusta. Tiedustelut ja ilmoittautumiset su 11.8.2019 mennessä: Mika Kiiski (kiiski.mika@gmail.com, 050 381 3894). Ilmoittautuneille lähetetään valmistautumisohjeet etukäteen sähköpostilla. Ennen vaellusta pidetään lisäksi retkipalaveri, jossa käydään läpi tarvittavat asiat.

Tapahtuman nimiSyysvaellus Kaldoaivin ja Kevon maisemissa
Tapahtuman lajiVaellus
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöMika Kiiski

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).