SijaintiSastamala
Osoite Sastamala

AjankohtaAlkaa: 13.07.2018, klo 07.00
Päättyy: 15.07.2018, klo 00.00

Kansansoutu on paljon enemmän kuin pelkkä souturetki. Se tarjoaa paitsi jännitystä, fyysistä haastetta myös yhdessä oloa, ystävien ja tuttavien tapaamista sekä henkistä kulttuuriravintoa. Retken aikana on ainutlaatuisella tavalla mahdollisuus tutustua vanhimpaan suomalaiseen kulttuurimaisemaan 109 kilometrin mittaisella matkalla. Soutuviikonloppuna Suomen liput vedetään jokivarrella salkoihin, mikä on kaunis tapa kunnioittaa Kokemäenjokea ja Suomen kaunnista luontoa. Vasta jokea pitkin kulkemalla voi ymmärtää, miten tärkeä henkireikä se on suomalaisille ollut jo ammoisista ajoista lähtien - miten viikingit ja hansakauppiaat heidän jälkeensä ovat käyttäneet jokea kulkuväylänään. Kokemäenjoki on aina ollut Satakunnalle elinehto ja tänä päivänä se tarjoaa silmiä hivelevän kulttuurimaiseman koskineen, jossa kiehtovalla tavalla yhdistyvät menneisyys ja nykyisyys. Useat souturetken monivuotiset osallistujat ovat painottaneet retken sosiaalista ja rentouttavaa puolta. Se saa heidät tulemaan aina uudestaan mukaan!

Tapahtuman nimiSatakunnan Kansansoutu
Tapahtuman lajiSoutu
Ilmoittautuminen Ilmoittaudu

YhteyshenkilöMarkku Torpo
Sähköpostisatakunnan.kansansoutu@gmail.com

SATAKUNNAN KANSANSOUTU RY

Satakunnan Kansansoutu järjestetään 5.-7.7.2019. Tänä vuonna on 30. juhlasoutu. Kansansoutu ei ole kilpailu, vaan 3-päiväinen retkitapahtuma soutaen ja meloen Sastamalasta Poriin Kokemäenjokea pitkin. Yhden tai kahden päivän matkaosuuksille voi myös osallistua. Tapahtuman lähtökohtana on kesästä nauttiminen kauniissa joki- ja kulttuurimaisemissa. Kuntoliikunnan lisäksi iloitaan yhdessäolosta, laulusta, musiikista ja tanssistakin. Kohokohtia ovat rantautumiset kahvitauoille ja ruokailuihin.