SijaintiNousiainen

AjankohtaAlkaa: 04.08.2018, klo 08.00
Päättyy: 04.08.2018, klo 21.30
KokoontumispaikkaNousiaisten Henrikin koulun piha, Moisiontie 16

Lähtö on Nousiaisista aamulla klo 8.00 Linjaliikenne Mauno Rindellin bussilla Kustaviin. Matkalla pidetään Parattulassa kahvitauko. Kustavin Heponiemestä matka jatkuu Iniöön ja edelleen Houtskärin Mossalaan, jossa syödään lounas Mossalan Island resortissa klo 12.30. Ruokailun jälkeen ajetaan Houtskärin läpi saaren toiseen päähän. Välillä on kaksi lyhyttä lauttayhteyttä, joihin voi olla jonoja, mutta siihen varaudutaan ajallisesti. Mikäli aikaa näyttäisi riittävän, tutustutaan Näsbyssä Houtskärin kirkkoon ja Isaksonin suoramyyntiin. Lautta Houtskärin Kituisista lähtee Korppoon Galltbyhyn klo 15.45 ja matka kestää puoli tuntia. Korppoossa ajamme Saaristokeskus Korppströmiin, jossa tutustumme näyttelyyn ja piipahdamme kahvilla. Tämän jälkeen ajamme lauttarantaan ja jatkamme matkaa lautalla Nauvon Pärnäisiin ja edelleen Nauvon läpi ja Paraisten lautalle. Paraisilta ajetaan Nousiaisiin, jossa arvioidusti olemme klo 21.15. Heinäkuisena lauantaina saattaa lautoille olla jonoa ja siksi on yritetty ottaa aikatauluun löysyyttä siten, että ehditään aina lautalta lautalle. Kaikkia välejä ei ajeta montaa kertaa päivässä. Aina, jos on aikataulullisesti mahdollista, pysähdytään kahville tai ihailemaan maisemia. Päivästä tulee pitkä retkipäivä, mutta sen aikana nähdään paljon kauniita saaristomaisemia. Saaristolauttojen kaikkia aikatauluja ei ole vielä vahvistettu tulevalle kesälle, joten ohjelmaa voidaan joutua niiltä osin muuttamaan. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä ja ilmoittautumisia otetaan mielellään vastaan jo nyt. Ota siis yhteyttä Hilkkaan ja kerro lähteväsi Saariston rengastielle elokuussa: hilkka.e.stenroos(at)gmail.com tai puhelimitse nro 040 777 5980.

Tapahtuman nimiSaariston rengastien retki
Tapahtuman lajiRetkeily