SijaintiNousiainen

AjankohtaAlkaa: 14.09.2019, klo 06.00
Päättyy: 22.09.2019, klo 00.00
KokoontumispaikkaNousiaissten Henrikin koulu

Syksyn ruskaretki 14. – 21.9. (viikko 38) suuntautuu Vuokatin alueelle, joka sijaitsee noin seitsemän kilometrin päässä Sotkamon keskustasta. Majoitus on varattu ns. Lapin täysihoidolla Vuokatin urheiluopiston hotellista. Huoneet ovat pääsääntöisesti kahden hengen huoneita. Matkapaketti sisältää matkustuksen Vuokattiin ja takaisin, perillä lisäkilometrit siirryttäessä aamulla rekipolulle tai illalla takaisin, majoituksen liinavaatteineen, aamiaisen, retkieväät, päivällisen ja päivittäisen saunan. Viikon aikana retkeillään patikoiden Vuokatin alueella. Retkeilyreittejä löytyy paljon. Sotkamon ja Vuokatin alueen halkoo 13 peräkkäisen vaaran muodostama jono. Naapurivaaralta avautuu näköala kohti Vuokatin vaarajonoa ja Sotkamon kirkonkylää. Laella sijaitsee kuuluisa Naapurivaaran Huvikeskus. Yhtenä päivänä pyritään järjestämään retki bussilla jonnekin lähialueen nähtävyyksille. Vuokatin lähistöllä on kaksi kansallispuistoa, Hiidenportin kansallispuisto 50 km ja Tiilikkajärven kansallispuisto 70 km. Sotkamossa vaalitaan Veikko Huovisen perintöä. Havukka-ahon ajattelijan pronssiteos on omistettu Huovisen tuotannolle ja Huovisen nimikkometsässä Metsähallituksen perustamassa Huovisnäreikössä kiertää lyhyt ”luotopolku”, jonka tauluihin itse kirjailija on valinnut tekstit kirjoistaan. Sotkamon keskustassa on Huovishuone, joka esittää kirjailijan työhuonetta. Sinne on tuotu kirjailijan omia kalusteita. Lisätietoa retkestä antaa Hilkka Stenroos, puhelin 040 777 5980 tai sähköposti kuhankuono(at)gmail.com. Ilmoittautumiset mahdollisimman pian Hilkalle joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Tapahtuman nimiRuskaretki Vuokatiin
Tapahtuman lajiPatikointi