SijaintiNousiainen

AjankohtaAlkaa: 15.09.2018, klo 03.00
Päättyy: 23.09.2018, klo 00.00
KokoontumispaikkaNousiainen keskusta

Matkalle lähdetään varhain lauantai-aamuna, mahdollisesti klo 3.00. Perillä Muoniossa olemme n. klo 21.00. Matkan pituus on n. 1030 km ja Fonecta antaa ajoajaksi 13 tuntia. Tämän lisäksi on varattava aikaa tauoille n. kolme tuntia. Aamiaisen syömme seitsemän kahdeksan välillä jossakin sopivassa paikassa, iltapäivällä on toinen pitempi tauko ruokailuun ja lisäksi matkan aikana pidetään vielä pari kahvitaukoa. Majapaikkana toimii Tunturikekimiö, osoite Jerisjärventie 320, Muonio. Majoitustiloja on useammassa rakennuksessa: Päärakennuksessa eli Majassa on kolmen hengen huoneita sekä yksi neljän hengen huone. Suihkut 3 klp ja Wc:t 4 kpl sijaitsevat käytävällä. Rakennuksessa on ruokasali ja asukkaiden yhteiskäytössä oleva minikeittiö. Kieppi on uudempi rakennus ja siinä on 6 kpl kahden hengen huoneita, WC:t huoneissa. Rakennuksessa on neuvottelutila av-laitteineen, sauna- ja suihkutilat sekä minikeittiö. Mökit Kivitasku, 4 henkeä ja Takatasku, 5-6 henkeä. Kivitaskun vieressä on rantasauna, jota voivat kaikki käyttää. Takataskussa on oma rantasauna. Majoituspaketti sisältää ns. Lapin täysihoidon. Tulopäivänä iltapala, lähtöpäivänä aamupala, muina päivinä aamupala, retkieväät, päivällinen ja omatoiminen iltapala, liinavaatteet ja pyyhkeet sekä sauna päivittäin. Sauna, kokoontumis- ym. tilojen vapaa käyttö koko viikon ajan. Matkan hintaan sisällytetään majoituspaketin ja edestakaisen matkan hinnan lisäksi meno- ja paluumatkan ruokailut sekä menomatkan aamiainen sekä perillä lisäkilometrien kustannukset siirryttäessä retkipoluille tai takaisin majapaikkaan. Alustava retken hinta, 650 – 720 euroa. Lopullinen hinta riippuu osallistujien määrästä ja majoitus-vaihtoehdosta. Viikon aikana retkeillään patikoiden lähialueiden poluilla, noustaan Keimiötunturille, käydään Keimiöjärven tuvalla, ajetaan Pallakselle ja tutustutaan sen ympäristön reitteihin. Särkitunturillekin voidaan nousta. Mahdollisuuksia on paljon. Paluumatkalle lähdetään lauantaiaamuna 22.9. heti aamiaisen jälkeen. Nousiaisissa olemme illalla puolenyön maissa.

Tapahtuman nimiRuskaretki Keimiötunturille ja Pallaksen alueelle
Tapahtuman lajiRetkeily