SijaintiVarkaus

AjankohtaAlkaa: 03.03.2018, klo 09.00
Päättyy: 03.03.2018, klo 20.00
KokoontumispaikkaVattuvuori

RiikinVoimaHiihto on lämminhenkinen ja uusi laturetkitapahtuma Pohjois-Savon alueella. Lähtö tapahtuu Varkauden Vattuvuorelta ja päättyy Leppävirralle Kalmalahteen Kylpylä-Hotelli Vesileppiksen tuntumaan. Laturetki on Varkauden Ladun, Leppävirran Virin ja Sorsakosken kyläyhdistyksen yhteistyössä järjestämä tapahtuma, joka sopii kaikille hiihtäjille, niin aloittelijoille kuin kovia suorituksia tavoitteleville maastohiihtäjille.

RiikinVoimaHiihto käydään perinteisellä hiihtotyylillä. Reitti kulkee kauniissa Pohjois-Savon maisemissa Vattuvuori-Honkapirtti-Takasaarinen-Sorsakoski-Härkäjoki-Leppävirta. Pituutta reitillä on noin 42km. Lähtöpaikalle on ilmainen nonstop linja-auto kyyditys Leppävirralta Varkauden Vattuvuoreen, jossa on myös hyvät paikoitusalueet henkilöautoille. Paluukyyti takaisin Vattuvuorelle lähtee palkintojen jaon jälkeen noin klo 15.00. Kilpasarjojen yhteislähtö tapahtuu klo 9. Retkihiihtäjät voivat startata klo 9.30-12 välisenä aikana. Retkihiihtäjille ei ole ajanottoa. Tankkauspisteiltä voi lähteä hiihtämään kohti Leppävirtaa kilpahiihtäjien mentyä.

Tarkempaa tietoa tapahtumasta saat www-sivulta https://leppavirranviri.sporttisaitti.com/riikinvoimahiihto/.

Kilpasarjat: naisten/miesten yleinen sarja 42 km, lähtö klo 9.00

Nuoret: tytöt/pojat, alle 16-vuotiaat 42 km, lähtö klo 9.00

Joukkuesarja: 4 henkilöä, kaikkien osallistujien 42 km:n hiihtoajat lasketaan yhteen.

Matkat retkisarjalaisille: Varkaus-Leppävirta 42 km, Varkaus-Sorsakoski 28 km,  Varkaus-Honkapirtti 6 km, Sorsakoski-Leppävirta 14 km

Hinta: Kilpailijat 30 €, joukkue 100 €, retkihiihtäjä/perhe 15€, lapset 0 €

Maksu OP: FI80 5280 5230 0120 1080 49

Ilmoittautumisen lisätietoja

Reetta Nenonen puh. 050 339 1600 hiihtelija@hotmail.com

Tapahtuman nimiRiikinVoimaHiihto
Tapahtuman lajiHiihto
Ilmoittautuminen 25.02.2018 mennessä
Ilmoittaudu

YhteyshenkilöRaimo Uljanoff
Sähköpostiraimo.uljanoff@shi-g.com
Puhelinnumero040 503 5809

VARKAUDEN LATU RY

Varkauden Latu ry:n toimintaperiaatteena on toimia ensisijaisesti luonnossa tapahtuvan kuntoliikunnan kuten hiihdon, patikoinnin, pyöräilyn ja retkeilyn edistämiseksi Varkauden kaupungin ja sen ympäristökuntien asukkaiden keskuudessa.

Suomen Ladun strategian mukaisesti Varkauden Latu ry tukee toiminnallaan jokaista löytämään itselleen sopivan tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.