SijaintiHarjavalta

AjankohtaAlkaa: 18.11.2019, klo 18.00
Päättyy: 18.11.2019, klo 21.00
KokoontumispaikkaLatumaja

Kiinnostaako retkiluistelu? Tule mukaan Suomen Retkiluistelijat ry:n retkiluistelukurssille! Kurssilla tutustutaan luistelemiseen luonnonjäillä eli järvillä, joilla ja merillä. Ei siis auratuilla radoilla tapahtuvaan matkaluisteluun.

Kurssilla perehdytään mm. jään muodostumiseen ja lukemiseen, varusteisiin, turvalliseen jäillä liikkumiseen, luisteluretken suunnitteluun ja toteuttamiseen, lajin harrastamiseen sekä luistelukohteisiin Satakunnassa.
Kurssi toimii Suomen Retkiluistelijoiden pakollisena tulokaskurssina. Kurssin käymällä ja SRL:n jäseneksi liittymällä voit osallistua SRL:n ohjattuun toimintaan Satakunnassa. Voit osallistua SRL:n retkille myös muualla Suomessa, saat Skrinnari- sekä Latu ja polku -lehdet sekä pääset Skrinnarin retkiluistelufoorumille ja seuraamaan jäätiedotuksia eri puolilta Suomea.  Lisätietoja SRL:n valtakunnallisesta toiminnasta: www.skrinnari.fi.

Kurssi muodostuu kolmesta osasta. Kurssi aloitetaan luennolla Harjavallassa Harjavallan Ladun ja polun latumajalla ( Pyydyskatu 4, Harjavalta ) 18.11.2019 klo 18:00–21:00. Luennolla kerrotaan kaikesta retkiluisteluun liittyvästä sekä sovitaan kurssin jatkosta. Jos kurssille aikoo osallistua, niin luennolla mukana oleminen on pakollista. Luennon lisäksi järjestetään noin 3–5 tunnin opetuksellinen luistelu- eli tulokasretki jäätilanteen salliessa. Voit osallistua mille tahansa jatkossa järjestettävälle tulokasretkelle missäpäin tahansa Suomea. Kurssiin sisältyy myös vapaaehtoinen mutta erittäin suositeltava turvallisuusharjoituskerta, jolla harjoitellaan jäihin putoamista ja jäistä pelastautumista.

Tapahtuman nimiRetkiluistelun Tulokaskurssi
TyyppiKurssi