SijaintiTammela
Osoite, 31300 Tammela

AjankohtaAlkaa: 13.10.2019, klo 09.00
Päättyy: 13.10.2019, klo 18.00

Lähdemme kimppakyydein retkelle Tammelaan Torronsuon kansallispuistoon, joka on nykyisellään lähes kokonaan suota. Suon keskellä on lukuisia pieniä, mäntyä kasvavia metsäsaarekkeita. Torronsuota reunustavat metsät, harjut, kalliojyrkänteet ja näköalakalliot, joilta aukeavat laajat näkymät suon eri osiin. Torronsuon kansallispuiston suoalueet ovat säilyneet lähes luonnontilaisena huolimatta sijainnistaan keskellä Etelä-Suomea. Lähtöaika Tikkurilasta klo 9.00. Ajamme kimppakyydein Kiljamon P-paikalle. Sieltä patikoimme suon yli (pitkospuut) Härksaareen, jossa tutustumme vanhaan kvartsi- ja maasälpälouhokseen. Jatkamme edelleen Idänpäänkallion laavulle, jossa pidämme evästauon. Matka jatkuu Torron kylän kautta tietä pitkin takaisin Kiljamoon. Kävelymatkaa tulee noin 10 kilometriä. Paluumatkalla Vantaalle poikkeamme tutustumassa Hämeen luontokeskukseen. Kerro ilmoittautuessasi, tarvitsetko kyytiä tai montako henkeä mahtuu omaan kyytiisi.

Tapahtuman nimiPäiväretki Torronsuon kansallispuistoon
Tapahtuman lajiPatikointi
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen 11.10.2019 mennessä

YhteyshenkilöMaarit Kylmäluoma
Sähköpostimaarit.kylmaluoma@elisanet.fi
Puhelinnumero0400 811 570

VANTAAN LATU ja POLKU RY

Vantaan Latu ry on perustettu 4.2.1965 ja se toimii Vantaan alueella. Vantaan Latu ry järjestää kuntoiluun, ulkoiluun, retkeilyyn ja muuhun luontoliikuntaan liittyviä tapahtumia. Vantaan Latu ry:n keskusjärjestö on Suomen Latu ry.