SijaintiNurmijärvi
Osoite, 05200 05200 Nurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 28.10.2019, klo 18.00
Päättyy: 28.10.2019, klo 20.00
KokoontumispaikkaJyväkuja 13, Jokela (Tuusula)

Ilmoittautumisen lisätietoja

Syksyn viikkopyöräilyt ajetaan pääosin Rajamäellä, mutta satunnaisesti myös muualla. Tällä viikolla ajetaan uuden MTB-ohjaajamme Eevan kotimaastoissa Jokelassa, joten tapaamme aivan uusissa maastoissa. Tarjolla on Lepokallion, Kolsan ja Takojan polkuja. Polut ovat osin teknsiä, joten haasteita on nyt tarjolla. Ei aivan ensikertalaiselle siis! Kokoontuminen Jyväkuja 13, Jokela (Jokelan koulukeskus). Tervetuloa uusiin lenkkimaisemiin!

Joka viikkoinen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille.

Pyöräilmaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maatot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot. Nurmijärven Latu järjestää jo perinteisesti säännöllisiä maastopyöräilylenkkejä viikoittain. Meillä on 3-5 ohjaajaa, jotka opastavat pyöräilijöitä maastoissa.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä.Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:

- tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään

Vaatetus tietysti säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: Maastopyöräily: http://www.nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/2-2/

Tervetuloa mukaan!

Tapahtuman nimiMaastopyöräilyn viikkolenkki
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ilmoittaudu
Hinnoittelu-

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa, on jo yli kolmivitonen, vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1270 (1.8.2019). Nurmijärven Ladun perinteisiä lajeja ovat mm. talviuinti, melonta, retkeily, sauvakävely ja lumikenkäily. Uusina lajeina ovat suosituiksi muodostuneet maastopyöräily ja erityisesti polkujuoksu. Myös muita lajeja on ainakin satunaisesti tarjolla. Sellaisia ovat viime vuosina olleet esimerkiksi suppailu. Suomen Ladun jäsenyhdistys.