SijaintiNurmijärvi
OsoiteLamminsuontie 3, Vantaa (moottoritien alikulun lähellä) Nurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 26.08.2019, klo 18.00
Päättyy: 26.08.2019, klo 20.00

Joka viikkoinen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille. Pyöräilmaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maatot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot.

Syyskauden alustava lähtöpaikkalista:
5.8.2019 klo 198 Rajamäen hautausmaan parkkipaikka, Astrakanintie 100. Suuntana Herunen ja mm. Nurmijärven korkein paikka, Palosenkallio!
12.8.2019, klo 18 Alhoniitun vanha päiväkoti, parkkipaikka, Alhoniituntie 8, Nurmijärvi. Alhoniitun mäkiset maastot. Vaativaa!
19.8. 2019, klo 18 Mäntysalon koulu, Eräpolku 2/ Havumäentie 7, Klaukkala, Vaativuutta myös mäkien muodossa.
26.8.2019, klo 18 Syväojan lenkki, Lamminojantie 3, Vantaa (moottoritien alikulun lähellä noin 200 metriä tilaa pysäköintiin) tarjolla juurakojumppaa!
2.9.2019, klo 18 Vihtijärvi, Vihti, Sökerin tupa, Karkkilantie 8, Vihtijärvi. Ajetaan lenkki Rokokalliolle. Sisältää tiesiirtymiä
. 9.9.2019, klo 18 Kehityksen maja, Kiljavantie 231, Rajamäki.
Lisää tietoa tulee kauden edetessä!

Nurmijärven Latu järjestää jo perinteisesti säännöllisiä maastopyöräilylenkkejä viikoittain. Meillä on 3-5 ohjaajaa, jotka opastavat pyöräilijöitä maastoissa. Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä.Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat: - tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään Vaatetus tietysti säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa. Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: Maastopyöräily: http://www.nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/2-2/ Tervetuloa mukaan!

Tapahtuman nimiMaastopyöräilyn viikkolenkki
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista
Hinnoittelu-

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU RY

Kasvava yhdistys on saavuttanut uuden ennätyksensä 1276 jäsenellä lokakuussa 2018. Polkujuoksu on saavuttanut huikean suosion. Ohjatuilla lenkeillä parhaimmillaan yli 50 juoksijaa. Polkujuoksut jatkuvat myös talvikaudella. Maastopyöräilyn edistämisen yhdistys aloitti ensimmäisten joukossa ja siitä on tullut kiinteä osa yhdistyksen toimintaa. Melonta, talviuinti, patikointi jne jne. ovat suosiossa vuodesta toiseen. Iso vapaaehtoisten joukko takaa hienot tapahtumat.