SijaintiNurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 17.03.2019, klo 11.00
Päättyy: 16.03.2019, klo 17.00
KokoontumispaikkaMäntysalon koulu, Havumäentie 7, Klaukkala

Tällä viikolla ajetaan maaliskuun yhteislenkki: Kokoontuminen Mäntysalon koululle, Klaukkalaan! Ajetaan olosuhteiden mukainen lenkki Klaukkalan Mäntysalon ja Metsäkylän mastoissa! Toivessa hankikantoa !!! Huomioi makkaranpaistomahdollisuus lenkin yhteydessä. Jos mahdollista ota pieni polttopuu mukaan reppuun, kuten myös eväät ja taukovaatteet! Yleistä talvilenkeistä: Nurmijärven Ladun maastopyöräilijät ajavat talven aikana myös yhteislenkkejä. Lenkit ovat epäsäännöllisempiä, eikä niin aikataulutettuja kun kesällä. Hyödynnämme vähintää kerran kuukaudessa Ladun mökkiä Sääksissä (Veteraanimaja), jossa usein lenkin päälle mahdollista myös saunoa. Pyöräilymaastoina talviaikana ovat pääosin Sääksjärven ja Rajamäen lähimaastot. Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana, mielellään lämmintä talviaikana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat: - tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat (-rukkaset, -lobsterit) käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään Vaatetus tietysti säätilan mukaan, mutta talvella kannattaa kiinnittää huomiota lämpimiin ja tuultapitäviin vaatteisiin. Myös hengittävyys, mutta myös vedenpitävyys kannattaa huomioida. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita talvellakin. Suositeltavaa on myös talvipyöräilykenkien hankkiminen tai erilaisten kengänsuojukset, sekä lämmittimet. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa. Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: Maastopyöräily: http://www.nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/2-2/ Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumisen lisätietoja

Facebook! Paikan päällä! (Mika Julkunen!)

Tapahtuman nimiMaastopyöräilyn talvilenkki Nurmijärvellä
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista
Hinnoittelu-

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU RY

Kasvava yhdistys on saavuttanut uuden ennätyksensä 1276 jäsenellä lokakuussa 2018. Polkujuoksu on saavuttanut huikean suosion. Ohjatuilla lenkeillä parhaimmillaan yli 50 juoksijaa. Polkujuoksut jatkuvat myös talvikaudella. Maastopyöräilyn edistämisen yhdistys aloitti ensimmäisten joukossa ja siitä on tullut kiinteä osa yhdistyksen toimintaa. Melonta, talviuinti, patikointi jne jne. ovat suosiossa vuodesta toiseen. Iso vapaaehtoisten joukko takaa hienot tapahtumat.