SijaintiTammela
OsoiteTorronsuon kansallispuisto Tammela

AjankohtaAlkaa: 19.05.2019, klo 07.00
Päättyy: 19.05.2019, klo 17.45

Kevään patikkaretki tehdään sunnuntaina 19.5. Torronsuon kansallispuistoon Tammelaan

Alustava ohjelma:
Lähtö Mäntylän bussilla Kangasalan linja-autoasemalta klo 7.00, Suorama n. 7.10, Vatiala n. 7.15, Messukylä n. 7.25, linja-autoasema Tampere n. 7.35. Perillä Torronsuolla ollaan n. 9.30.

Kävelyreitti:
Liikkeelle lähdetään Kiljamon P-paikalta, kävellään lyhyt matka Kiljamon lintutornille, siitä kohti itää pitkospuita pitkin suon yli Härksaaren louhokselle ja Idänpään kallion laavulle, jossa pidetään nuotiotauko. Tauon jälkeen jatketaan Torron kylän läpi päätielle, tästä jatkamme bussilla Hämeen luontokeskukseen. Reitillä on pari nuotiopaikkaa, yksi pidempi evästauko pidetään nuotiotulilla, lyhempiä taukoja pidetään mukavilla paikoilla tarpeen mukaan. Ota reppuun omat eväät ja juotavaa. Kävelyreitin pituus on n. 8 km, se vaihtelee poluista pitkospuihin, myös pieni tieosuus matkalta löytyy. Reitti on helppokulkuinen, sateen sattuessa saattavat pitkospuut olla liukkaita. Jalkaan kannattaa laittaa tukevat kengät tai kumisaappaat.

Retken päätteeksi käydään tutustumassa Hämeen luontokeskukseen, jossa myös syödään yhteinen lounas seisovasta pöydästä. Paljon lisätietoja kohteestamme, mm. reittikartta, valokuvia ym. löytyy nettiosoitteista: https://www.luontoon.fi/torronsuo ja www.retkipaikka.fi .

Takaisin Tampereella ollaan n. 17.15 ja Kangasalla n. 17.45.

Retken hinta on 35 euroa, n. 40 henk. mahtuu mukaan.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautumiset 6.5. mennessä: Osmo Vuorinen, vuorinenosmo@gmail.com (0400-883714)

Tapahtuman nimiKevätretki Torronsuon kansallispuistoon
Tapahtuman lajiPatikointi