SijaintiNousiainen

AjankohtaAlkaa: 03.08.2019, klo 08.00
Päättyy: 03.08.2019, klo 19.00
KokoontumispaikkaNousiaissten Henrikin koulu

Retkelle lähdetään lauantaina 3.8. klo 8.00. Suuntaamme Taalintehtaalle, Kemiönsaarelle, Perniöön ja Saloon. Retki tehdään tilausbussilla. Matkalla tutustutaan Taalintehtaaseen ja sen kirkkoon, Söderlångvikin kartanoon Kemiössä sekä Kalliolaakson linnaan Perniössä. Lisäksi mahdollisesti Teijoon ja Mathildedaaliin, vaihtoehtoisesti Saloon. Mathildedalin ruukin kylä Teijon kansallispuiston kupeessa henkii hyväntuulista kylätunnelmaa: punamultataloja, ruukkirakennuksia, historiaa, puoteja, uniikkeja makuelämyksiä, käsityöläistuotteita, joita ei löydy muualta sekä upeaa luontoa. Vanhat tehdasrakennukset, sydämellinen palvelu ja vehreä ympäristö tarjoavat elämyksiä, rauhaa ja romuromanttista kauneutta kaikille aisteille. Kalliolaakson linna Perniössä on kahden ihmisen omin käsin rakentama unelma, jossa tiivistyy 200 vuotta historiaa ja nykyhetkeä. Talon eri rakennusvaiheista käytettyihin materiaaleihin – kaikella on oma tarinansa. Alkujaan talonpoikaisrakennus sijaitsi Somerolla, josta se siirrettiin pala palalta Perniöön ja rakennettiin nykyiseen muotoonsa. Seinät ovat sisältä paksua käsin veistettyä hirttä. Ulkokuorta komistaa 280 tonnia luonnonkiveä ja tiiltä. Retkeen sisällytetään lounaan lisäksi kaksi kahvitaukoa. Lisätietoa retkestä antaa Hilkka Stenroos, puhelin 040 777 5980 tai sähköposti kuhankuono(at)gmail.com. Ilmoittautumiset ed. yhteystietoja käyttäen Hilkalle.

Tapahtuman nimiKesäretki
Tapahtuman lajiRetkeily