SijaintiHelsinki
OsoiteKeskuskirjasto Oodi, 00002 Helsinki

AjankohtaAlkaa: 13.01.2020, klo 17.00
Päättyy: 13.01.2020, klo 17.00

KERHOILTA MAANANTAINA 13.1.2020 OODIN KUUTIO-SALISSA Infektiot historian muokkaajina; niissäkö ihmiskunnan tuho? Bakteeri- ja virusinfektioilla on ollut dramaattinen vaikutus ihmiskunnan historiassa. Kansakuntia on lähes pyyhkäistynyt maailmankartalta niiden seurauksena. Mitä ja keitä on halki historian syytetty infektioiden aiheuttamisesta? Kuinka ja koska lääketiede oppi oikeasti ymmärtämään infektioiden syntyä ja torjumaan niitä? Missä historian vaiheessa sodissa alkoi kuolla enemmän ihmisiä aseisiin kuin tauteihin? Kumpi voittaa, infektiot vai ihminen? Kuinka kauan antibiootit auttavat meitä? Mitä sen jälkeen? Heikki Peltola, lääketieteen ja kirurgian tohtori, on tehnyt mittavan uran HYKSin infektiotautien professorina. Hän on myös aktiivinen julkinen keskustelija omalla alallaan. Hän on luennoinut usein Tieteen päivillä ja hallitsee tieteellisestä aiheesta puhumisen niin kollegoille kuin maallikoillekin. Heikki Peltola tulee kertomaan meille infektioiden historiasta ja tulevaisuudesta, tästä jokaista koskettavasta aiheesta, maanantaina 13.1.2020 kello 18.00 keskustakirjasto Oodin Kuutio-auditoriossa. Kuutio löytyy Oodin toisesta kerroksesta Sanomatalon puoleisesta päästä. Ei kahvittelua, ei ovimaksua. Tervetuloa, tuo mukaan ystäväsikin! Vastuuhenkilö Annu Koistinen 050 3266960

Tapahtuman nimiKERHOILTA Infektiot historian muokkaajina
Tapahtuman lajiMuu
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöAnnu Koistinen

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).