SijaintiEnontekiö

AjankohtaAlkaa: 28.12.2018, klo 18.00
Päättyy: 05.01.2019, klo 18.00
KokoontumispaikkaSusikyrö

Kavtsi järjestää perinteisen kaamosvaelluksen kuunsirpin valossa. Tällä kertaa reitti kulkee Hetasta Susikyröön.

Matka alkaa perjantaina 28. 12 ja illalla pitäisi olla Sysikyrössä. Susikyröstä on varattuna Susi-Oskari sekä tulo- että lähtöpäiville. Aamulla siirrytään Hettaan josta varsinainen vaellus alkaa aamunkoitteessa.

Reittisuunnitelma on Hetta-Pyhäkero-Sioskuru-Rautuoja-Hannukuru-Nammalakuru-Susikyrö.

Reitti kulkee pääosin jotenkuten merkittyä talvireittiä ja yöpymiset lähtökohtaisesti autiotuvissa. Telttamajoitukseen tulee kuitenkin varautua tarvittaessa.

Päivämatkojen pituudet vaihtelevat 8-15 km, joista pisin matka on retken loppuvaiheessa välillä Hannukuru Nammalakuru. Tarkoituksena on pitää lepopäivä Hannukurun kämpällä, jossa on mahdollisuus saunoa.

Susikyröstä sitten kotia kohti lauantaina 5.1.2019.

Vaellukseen osallistuminen edellyttää normaalia kuntoa, kokemusta talviretkeilystä ja riittäviä varusteita. Ahkioita ja suksia voi vuokrata Kavtsilta. Osa matkasta tullaan suurella todennäköisyydellä tekemään otsalampun valossa eikä kova pakkanenkaan ole outo kokemus tuohon aikaan. Reitti kulkee osittain myös avotunturissa joten tämä tule ottaa huomioon varusteiden valinnassa.

Ilmoittautumisia vastaanottaa ja kyselyihin sekä varustevuokrauksiin liittyviin asioihin vastaa Paavo Ahonen, puh: 040 5274 639 tai pkahonen(at)gmail.com

Tapahtuman nimiKavtsi Kaamosvaellus 28.12.2018 – 5.1.2019
Tapahtuman lajiVaellus
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöPaavo Ahonen

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).