SijaintiHelsinki

AjankohtaAlkaa: 05.06.2019, klo 18.00
Päättyy: 05.06.2019, klo 20.00
KokoontumispaikkaMustavuoren P-paikka Itäväylän varrella

Mustavuoren tukikohta kuului venäläisten vuosina 1914–1918 rakentamaan, pääkaupunkiseutua ympäröivään Viaporin maa- ja merilinnoitukseen. Linnoituksen tarkoituksena oli suojata Kruunuvuoren selällä sijainnutta sotasatamaa ja kokonaisuudessaan se oli osa Pietarin kaupungin puolustusjärjestelyjä. Ensimmäisen maailmansodan aikaiset linnoitteet ovat nykyään muinaismuistolain määrittelemiä kiinteitä muinaisjäännöksiä. Mustavuori on myös arvokas lehto pääkaupunkiseudulla. Kokoontuminen klo 18.00 Itäväylän varrella olevalla Mustavuoren parkkipaikalla. Retki kestää noin kaksi tuntia ja kävelymatkaa tulee 3–4 km. Nousu Itäväylän varresta mäelle on aika jyrkkä ja siellä voi olla kallioiden lisäksi myös kosteita paikkoja. Retki on yhteisretki Tunturikerho Kavtsin kanssa. Retken oppaana on Juha Kelkka, joka vastaa retkiä koskeviin kysymyksiin.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautuminen: Maarit Kylmäluoma, maarit.kylmaluoma@elisanet.fi, puh. 0400 811 570

Tapahtuman nimiIltaretki, Linnoitukset Mustavuori
Tapahtuman lajiPatikointi
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen 04.06.2019 mennessä

YhteyshenkilöJuha Kelkka, Tunturikerho Kavtsi
Sähköpostijuha.kelkka@pp.inet.fi
Puhelinnumero050 332 3239

VANTAAN LATU ja POLKU RY

Vantaan Latu ry on perustettu 4.2.1965 ja se toimii Vantaan alueella. Vantaan Latu ry järjestää kuntoiluun, ulkoiluun, retkeilyyn ja muuhun luontoliikuntaan liittyviä tapahtumia. Vantaan Latu ry:n keskusjärjestö on Suomen Latu ry.