SijaintiHelsinki
OsoiteMustavuoren parkkipaikka Helsinki

AjankohtaAlkaa: 05.06.2019, klo 18.00
Päättyy: 05.06.2019, klo 18.00

Retki toteutetaan yhteisretkenä Vantaan ladun kanssa. Mustavuoren tukikohta kuului venäläisten vuosina 1914 – 1918 rakentamaan, pääkaupunkiseutua ympäröivään Viaporin maa- ja merilinnoitukseen. Linnoituksen tarkoituksena oli suojata Kruunuvuoren selällä sijainnutta sotasatamaa ja kokonaisuudessaan se oli osa Pietarin kaupungin puolustusjärjestelyjä. Ensimmäisen maailmansodan aikaiset linnoitteet ovat nykyään muinaismuistolain määrittelemiä kiinteitä muinaisjäännöksiä. Mustavuori on myös arvokas lehto pääkaupunkiseudulla. Matkaa kertyy noin 3...4km verran ja aikaa kannattaa varata 2 tuntia, kun paikkoja katsellaan kunnolla. Nousu Itäväylän varresta mäelle on aika jyrkkä ja siellä voi olla kallioiden lisäksi myös kosteita paikkoja. Kokoontuminen tapahtuu 18.00 Itäväylän varrella olevalta Mustavuoren parkkipaikalta. Lisätiedot Juha Kelkka, juha.kelkka@pp.inet.fi, 050 3323239.

Tapahtuman nimi5.6. Iltaretki linnoitukset Mustavuori, retki 2
Tapahtuman lajiKävely
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöJuha Kelkka

TUNTURILATU RY / KAVTSI

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).