TUNTURILATU RY

Lapista innostuneet retkeilijät perustivat Tunturiladun jo vuonna 1946 valtakunnalliseksi yhdyssiteekseen. Sillä on yli 2 700 jäsentä ja 15 alueellista tunturikerhoa eri puolilla maata.

Yhdistyksen tiedot

PaikkakuntaHelsinki
LatualueValtakunnalliset
Maakunta
AktiivisuusToiminnassa
Perustamispäivä09.11.1946
Yhdistyksen nro820
Yhdistyksen rekisterinumero59.466
Rekisteröintipäivä
Y-tunnus0550389-7

Puhelin0407181642
Sähköpostitunturilatu@tunturilatu.fi
Kotisivuthttp://www.tunturilatu.fi
Facebookhttp://www.facebook.com/tunturilatu.ry
Instagramhttp://www.instagram.com/tunturilatu_ry/

Toimintamuodot

Hiihto Laturetket Lumikenkäily Melonta Nuorten toiminta Patikointi Retkeily Vaellus

Tunturilatu ry on Lapin retkeilyyn ja vaelluksiin erikoistunut järjestö. Aktiivisesti Tunturiladun toimintaan osallistuva jäsen oppii näkemään Lapin entistä avoimemmin silmin. Samalla hän voi oppia erätaitojen lisäksi monenlaista uutta Lapin-vaeltajan ympäristöstä – Lapin luonnosta ja saamelaiskulttuurista.

Kokenut vaeltaja löytää Tunturiladusta muita tunturituulien ahavoimia kairojen kulkijoita, joiden kanssa voi vaihtaa kokemuksia tai vaikkapa lyöttäytyä yhteen sitä pitkään haaveiltua kaukovaellusta varten.

Tunturiladun alaisuudessa toimiii 15 paikalliset tunturilatulaiset yhdistävää tunturikerhoa. Tunturiladun toiminta - retket, vaellukset, koulutukset, luennot jne. - järjestetään pääasiassa tunturikerhojen piirissä. Tervetuloa mukaan Tunturiladun ja sen kerhojen toimintaan.