SijaintiHelsinki
OsoiteETÄ Helsinki

AjankohtaAlkaa: 05.09.2022, klo 17.00
Päättyy: 12.10.2022, klo 20.00

Verkkokoulutus on suunnattu erityisesti jäsenyhdistysten hallituksissa toimiville vapaaehtoisille. Koulutus on osallistujille maksuton. Aloitustapaaminen on 5.9. klo 17.00.

Vapaaehtoisjohtaja -verkkokoulutuksessa käsitellään vapaehtoisten ohjaamista ja tukemista. Aiheeseen tutustutaan eri näkökulmista ja tehdään käytännön harjoitustehtäviä.

Koulutuksen tavoitteena on oman johtamisosaaminen vahvistaminen ja toiminnan kehittäminen koulutusmateriaalin ja oppimistehtävien avulla. Koulutus lisää valmiuksia suunnitella, johtaa ja kehittää oman yhdistyksen vapaaehtoistoimintaa sekä tarjoaa mahdollisuuden verkostoitumiseen muiden vapaaehtoisjohtajien kanssa.

Verkkokoulutus on suunnattu erityisesti jäsenyhdistysten hallituksissa toimiville vapaaehtoisille. Yhdestä yhdistyksestä voi osallistua useampi osallistuja. Koulutus on osallistujille maksuton.

Koulutus toteutuu täysin etänä. Kolmen etätapaamisen lisäksi osallistujat työskentelevät itsenäisesti verkossa. Verkkokurssin sisältö vastaa 2 opintopistettä, eli tapaamisten lisäksi on syytä varata aikaa materiaalien lukemiselle, tehtäviin vastaamiselle ja ryhmäkeskustelulle muiden osallistujien kanssa.

Varaa jo kalenteriisi nämä kolme tapaamisaikaa:

• aloitustapaaminen 5.9. klo 17
  • välitapaaminen 26.9. klo 17
  • lopputapaaminen 12.10. klo 17

Tämä koulutus on hyvä jatko Yhdistyskehittäjä-verkkokoulutukselle tai Vapaaehtoistoiminnan koulutukselle, joka toteutui vuosina 2019–2021.

Ilmoittautuminen Vapaaehtoisjohtaja-verkkokoulutukseen päättyy 31.8. Osallistujat saavat heti syyskuun alussa linkin verkkoalustalle, jonka käyttöä harjoitellaan yhdessä aloitustapaamisessa. Verkkoalusta on teknisesti helppokäyttöinen – sama kuin Yhdistyskehittäjä-koulutuksessa.

Tapahtuman nimiVapaaehtoisjohtaja -verkkokoulutus
Tapahtuman lajiMuu
Ilmoittautuminen 31.08.2022 mennessä
Ilmoittaudu

YhteyshenkilöKirsi Uusitalo
Sähköpostikirsi.uusitalo@suomenlatu.fi

SUOMEN LATU ry

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 90 000 jäsentä 184 yhdistyksessä. Suomen Latu edistää kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa – kaikkina vuodenaikoina. Järjestön tavoitteena on, että kaikki löytäisivät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.