SijaintiIi

AjankohtaAlkaa: 10.05.2018, klo 12.00
Päättyy: 10.05.2018, klo 15.00
KokoontumispaikkaHiastinhaaran P-paikka

Tervetuloa koko perheen liikunta- ja ulkoilutapahtumaan Iin Hiastinhaaran luontopolulle. Tämä upea lähiliikuntakohde on sopivan pyöräilymatkan päässä Iin keskustaajamasta. Opasteet ohjaavat kohteeseen valtatie E4:ltä, kääntyen Kantolantien eteläisestä liittymästä, josta n. 1,5 km jälkeen kääntyy kuja vasemmalle. Kujan päässä on paikoitusalue, veneenlaskupaikka sekä lähtöpiste luontopolkualueelle. Alueella kulkee kaksi luontopolkureittiä Hiastinhaaran reitti (2 km) ja lyhyempi Patakarin reitti (0,7 km), joka sijaitsee alueen loppupäässä lintutornin ja laavupaikan ympärillä. Molemmat reitit kulkevat osin pitkospuita pitkin. Reitit soveltuvat maastoltaan lapsiperheille. Lastenvaunuja on vaikea kuljettaa reitillä. Kokoonnumme Hiastinhaaran luontopolun alkupisteen P-paikalle klo 12. Varaa itsellesi mukaan juotavaa ja hieman evästä myös nuotiomakkaraa. Ota mukaan kiikarit jos sinulla sellaiset ovat. Kävelemme kilometrin verran pitkospuita Iin Hiastinhaaran luontopolun lintutornille. Varminta on laittaa kumpparit tai vaelluskengät jalkaan. Suomen Latu tukee tapahtumaa ja laavulla nautimme evästä ja nuotiomakkaraa. Retki toteutetaan yhdessä Haukiputaan Ladun kanssa. Tapahtumaan voit tulla ilman ennakkoilmoittautumista. Etelästä tullessa Iihin jatka Iijoen sillan jälkeen jolloin opaste ohjaa kohteeseen valtatie E4:ltä, kääntyen vasemmalle Kantolantien eteläisestä liittymästä, josta n. 1,5 km jälkeen kääntyy kuja vasemmalle. Kujan päässä on paikoitusalue, veneenlaskupaikka sekä lähtöpiste luontopolkualueelle. Jos tulet pohjoisesta valtatie E4:ää niin käänny oikealle Kantolantien eteläisestä liittymästä ja seuraa edellä olevia ohjeita niin saavut luontopolun lähtöpisteeseen. Tervetuloa mukaan Unelmien liikuntapäivään!

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ei tarvitse ilmoittautua.