SijaintiSipoo
OsoiteLänsitie 237, 04130 Sipoo

AjankohtaAlkaa: 03.02.2018, klo 15.00
Päättyy: 03.02.2018, klo 19.00

Tervetuloa talviretkelle Sipoonkorpeen lauantaina 3.2.2018 klo 15 alkaen! *** Kerrataanpa. Vuonna 2014 hiihto vaihtui mukavaksi polkuretkeksi vesitihkussa. Vuonna 2015 lunta oli parhaimmillaan polveen ja saimme sovitella välillä lumikenkiäkin jalkaan. Vuonna 2016 lupaava pakkastalvi simahti suojan puolelle juuri retken alla eikä suksia taaskaan päästy testaamaan. Ja viime vuonna lunta oli Nuuksiossa hieman valaisemaan iltaretkeämme – sopivasti siis. Tällä kertaa suuntamme Sipoonkorven kansallispuistoon. Lähdemme liikkeelle Byabäckenin parkkipaikalta la 3.2. klo 15.00 ja kuljemme tovin hämärtyvässä illassa. Pimeyden saavuttua tulistelemme Ängesbölen tulentekopaikalla ja paistamme vaikkapa makkaraa. Lopuksi palaamme Byabäckeniin. Retken kesto on arviolta 3-4 tuntia. Reitti kulkee pääosin alueen merkkaamattomia polkuja seuraillen. Paikoin kulkumaasto voi olla varsin hankalaa. Kuljemme rauhalliseen tahtiin. Matkaa kertyy kokonaisuudessaan noin kuusi kilometriä. Mikäli keli on tammikuun puolivälin tyyppinen (lähes lumetonta ja pakkasta), jalkaan kannattaa laittaa tukevat ja lämpimät retkikengät tai -saappaat. Jos lunta saadaan reilummin, katsotaan ovatko lumikengät tarpeen. Ota mukaan otsalamppu ja siihen täydet akut tai paristot. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 30.1.2018 mennessä: Mika Kiiski (kiiski.mika (at) gmail.com, 050 381 3894).

Tapahtuman nimiTalviretki Sipoonkorpeen
Tapahtuman lajiKävely
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen 30.01.2018 mennessä

YhteyshenkilöMika Kiiski

TUNTURILATU RY / TUNTURIKERHO KAVTSI RY

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi ry on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).