SijaintiKangasala
OsoiteKyötikkälän urheilukeskus, 36200 Kangasala

AjankohtaAlkaa: 16.05.2018, klo 17.45
Päättyy: 16.05.2018, klo 21.00

Maastopyöräily tutuksi -kiertue on Suomen Ladun toteuttama lajitutustuminen, joka järjestetään yhteistyössä paikallisten latuyhdistysten ja maastopyöräilyn erikoisliike RTechin kanssa. Tapahtuma on tarkoitettu uusille maastopyöräilijöille, joten liikkeelle lähdetään ihan alkeista.

Varusteet: mitä mukaan?

MAASTOPYÖRÄ: Kiertueella on käytettävissä 12 kpl laadukkaita Cube-maastopyöriä niille, jotka ovat ilmoittautuessa varanneet lainapyörän. Pyöriä on eri kokoa ja jokaiselle pyritään löytämään mahdollisimman sopivan kokoinen. Tarvittaessa pyöriä vaihdellaan. Pyörien valinnan yms. vuoksi tulethan paikalle ajoissa, vähintään 10-15 min ennen alkamisaikaa!

OMALLA PYÖRÄLLÄ: jos osallistut omalla maastopyörällä, tarkista pyörän kunto ajoissa etukäteen: ilmaa renkaissa, jarrut ja vaihteet toimivat jne. Tarvittaessa huollata pyörä kuntoon. Hyväkuntoinen, toimiva ja huollettu pyörä on osa maastoturvallisuutta! Muulla kuin maastopyörällä ei voi osallistua!

VAATETUS JA SUOJAVARUSTEET (alustava ohje):

• Kiertuepyörien mukana tulee maastopyöräilykypärät. Omilla pyörillä ajaville suositellaan myös maastopyöräilykypärää, joita on muutama lainakappale käytettävissä.
  • Ajolaseja tarvitaan silmien suojaamiseksi risuilta, roskilta ja ötököiltä. Urheilulasit ovat parhaat, mutta myös silmä- ja aurinkolasit ovat riittävät tällä alkeiskurssilla.
  • Käsien suojaamiseksi oksilta tarvitaan esimerkiksi pyöräily- tai hiihtohanskat. Rukkaset tai villakäsineet eivät kelpaa.
  • Muuksi vaatetukseksi riittävät normaalit pyöräily- tai ulkoiluvaatteet, mutta ei kiristäviä housuja tai lepattavia lahkeita.
  • Jalkaan kovapohjaiset ja umpinaiset jalkineet, erityisiä pyöräilykenkiä ei tarvita (lainapyörissä on avopolkimet).

Kurssi on tarkoitettu vain aikuisille. Mukaan mahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä enintään 20 henkilöä, 12 lainapyörällä ja 8 omalla pyörällä.

Kurssi on ilmainen yhdistyksemme jäsenille. Mikäli ryhmä ei täyty jäsenistä, voidaan mukaan ottaa myös yhdistykseen kuulumattomia osallistujia. Heille osallistumismaksu on 10 euroa.

Ilmoittautumiset tehdään oheisesta linkistä Suomen Ladun Lyyti-järjestelmän kautta. Jokaisen ilmoittautujan on tehtävä oma ilmoittautumisensa henkilökohtaisesti.

Jokaiselle osallistujalle lähetetään lisäohjeita lähempänä tapahtumaa.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautumiset vain "Ilmoittaudu"-painikkeen kautta!

Tapahtuman nimiSuomen Ladun Maastopyöräily tutuksi -kiertue
TyyppiKurssi