SijaintiTampere

AjankohtaAlkaa: 06.05.2019, klo 18.00
Päättyy: 06.05.2019, klo 20.00
KokoontumispaikkaKauppi

Tervetuloa avoimeen ja maksuttomaan sauvakävelyiltaan Tampereelle!

Sauvakävely oli parikymmentä vuotta sitten hitti, joka mullisti suomalaisten lenkkipolkujen maisemat sauvailevista ulkoilijoista. Suurin hehku sammui vuosien varrella, mutta nyt puhalletaan uutta liekkiä lajiin sauvakävelykiertueen muodossa.

Huhti-toukokuussa järjestetään kymmenellä paikkakunnalla parituntisia sauvakävelyiltoja. Illoissa maailman johtavat sauvakävelynasiantuntijat

Kertovat uusista sauvakävelyn terveystutkimuksista
Esittelevät hyviä sauvaharjoitteita
Ohjaavat oikeisiin kävelytapoihin ja
Kävelevät kaikkien osanottajien kanssa 1 - 6 km.

Niin nuoret kuin vanhat, hyvä- ja huonokuntoiset, aloittelijat ja ammattilaiset, kaikki ovat lämpimästi tervetulleita! Omat sauvat mukaan, myös lainasauvoja on saatavilla. Sään mukainen ulkoiluvarustus päälle.

Kiertueen paikkakunnat ja aikataulu: suomenlatu.fi/sauvakävelykiertue

Sauvakävelykiertueen vetovastuu on Tahko Pihkala -seuralla, joka on Suomen Ladun jäsenyhdistys.

Mukana ovat Itä-Suomen yliopisto - University of Eastern Finland (UEF), ICNW - International Council of Nordic Walking, Amazing Finland, paikallinen Suomen Ladun jäsenyhdistys: Tampereen Taivaltajat Ry sekä terveysjärjestöt Hengitysliitto, Suomen Reumaliitto, Suomen Sydänliitto, Suomen Diabetesliitto ry ja Ikäinstituutti.

Tapahtuman nimiSauvakävelyn uudet tuulet Tampere
Tapahtuman lajiSauvakävely
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöTuomo Jantunen
Sähköpostituomo@jantunen.fi

TAHKO PIHKALA-SEURA RY

Tahko Pihkala -seura on perustettu 10.10.1979 vaalimaan ja viemään eteenpäin Lauri ”Tahko” Pihkalan ajatuksia ja aikaansaannoksia. Seura koostuu liikuntakulttuurimme vaikuttajista ja yhteisöistä, jotka ovat tehneet toiminnallaan Tahkon ideologiaa tunnetuksi.
Seura ottaa kantaa ajankohtaisiin liikunta- ja urheilukysymyksiin erilaisissa keskustelu- ja väittelytilaisuuksissa, tiedotusvälineiden yleisönosastoissa, uutislähetyksissä ja haastatteluissa.