SijaintiLeppävirta

AjankohtaAlkaa: 20.10.2020, klo 18.00
Päättyy: 20.10.2020, klo 18.00
KokoontumispaikkaLeppävirran urheilukenttä

Sauvakävelyn uudet tuulet - rantautuvat tiistaina 20.10. klo 18.00 Leppävirralle. Leppävirran Urheilijat ja valtakunnallinen ”sauvajärjestö” Suomen Latu kutsuvat väkeä Leppävirran urheilukentän maisemiin.

LepU:n puheenjohtaja Jorma Rajakannas ja Ladun liikuntaneuvos Tuomo Jantunen lupaavat, että kaikenkuntoiset ja -ikäiset tulevat saamaan illan aikana uusia ideoita ja toimintamalleja päivittäiseen liikuntaansa. Tapahtuma on maksuton ja kaikkien kävelijöiden kesken arvotaan mm Orionin askel- ja kalorimittari sekä Suomen Ladun lahjoittamia esinepalkintoja. Myös kävelysauvoja lainataan maksutta tarvitseville.

Tervetuloa!

Sauvakävely nousi tavallisten ulkoilijoiden suosioon 1990-luvun lopulla, ja sen suosio on säilynyt suomalaisten keskuudessa. Tämän syksyn näyttävät sauvatempaukset ja mm. TV:ssä tekniikkaesittelyt nostivat lajin kannatusta edelleen.

Korona-epidemian aikana sauvakävelijöitä on liikkunut kaikkialla Suomessa, ja tämä liikuntamuoto on herättänyt runsaasti kiinnostusta ja huomiota. On todettu, että sauvakävely on mitä parhainta koronaliikuntaa, koska ollaan ulkona ja luontevasti sopivan etäisyyden päässä muista liikkujista.

Suomalaiset ja myös suuret ulkomaalaisjoukot ovat löytäneet lajin, ja harrastajia on maailmassa jo miljoonia.

Miksi? Sauvakävelyssä saavat kaikki lihakset sopivasti rasitusta ja mikä onkaan parempaa liikuntaa kuin sauvoa joustavalla metsäpolulla ja nauttia joka solullaan luontoympäristöstä.

Lisätietoja:
Tuomo Jantunen; Suomen Latu ry; liikuntaneuvos 0400-417272

Jorma Rajakannas; Leppävirran Urheilijat; 040-5287131

Tapahtuman nimiSauvakävelyn uudet tuulet
Tapahtuman lajiSauvakävely
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöTuomo Jantunen
Sähköpostituomo@jantunen.fi

SUOMEN LATU ry

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 88 000 jäsentä 185 yhdistyksessä. Suomen Latu edistää kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa – kaikkina vuodenaikoina. Järjestön tavoitteena on, että kaikki löytäisivät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.