SijaintiKarstula

AjankohtaAlkaa: 10.05.2018, klo 00.00
Päättyy: 10.05.2018, klo 00.00
Kokoontumispaikkatarkennetaan myöhemmin

Tutustuminen Kulhanvuoreen, joka on rauhallinen päiväretkikohde harju- ja rotkomaisemia etsivälle. Alueella on hyvät mahdollisuudet patikointiin tai vaan luonnosta nauttimiseen tulipaikalla, lammen rannalla. Vuori ja sitä ympäröivät harjut, purot, lammet ja Syväojanrotko tekevät alueesta paikoin vaikeakulkuisen, mutta kiinnostavan. Kulhanvuoren luontopolku 3,2 km (yht. 4,2 km) lähtee Kulhanvuoren tulentekopaikalta Iso-Musta -järven rannalta. Polun kiertämiseen kannattaa varata aikaa noin puolitoista tuntia. Polku on osittain vaikeakulkuinen jyrkkien mäkien takia. Erityisesti laskeutuminen Syväojanrotkoon on vaativa polun jyrkkyyden ja epätasaisuuden vuoksi. Luontopolun varrella on kohdeopasteita, jotka esittelevät Kulhanvuoren luontoa ja historiaa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Perillä on Kulhanvuoren tulentekopaikka ja kuivakäymälä Iso-Mustan rannalla ◾ Nähtävää: Kulhanvuori, Kulhankoski, Syväojan rotko Retki toteutetaan yhteistyössä Karstulan Sydänyhdistyksen kanssa.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittaudu maksuttomaan bussikyytiin Karstula-Kulhanvuori-Karstula Maisa Piesalalalle

Tapahtuman nimiRetki Kulhanvuorelle
Tapahtuman lajiLuonnossa kuin kotonaan