SijaintiMäntyharju
OsoiteSyvälahdentie 12, 52700 52700 Mäntyharju

AjankohtaAlkaa: 17.03.2019, klo 13.00
Päättyy: 17.03.2019, klo 15.00

Mäntyharjun Pyhävedellä järjestetään sunnuntaina 17.3.2019 SM-kilpailut pilkkihiihdossa. Kisakeskus sijaitsee Lankaniemen leirikeskuksessa ja kilpailupaikka sijaitsee aivan leirikeskuksen välittömässä läheisyydessä Pyhäveden Syvälahdella. Lankaniemessä on kilpailijoilla myös mahdollisuus majoitukseen ennen kisapäivää. Pilkkihiihto on kalastuksen ja hiihdon yhdistelmä, jossa hiihdetään jäälle tai osin maalle tehtyä latulenkkiä. Jokaisen hiihdetyn lenkin aikana pitää kilpailijan pilkkiä kala, joka luovutetaan kierroslaskijalle maalipaikalla. Kilpailuaika kilpailussa on kaksi tuntia (13 – 15) ja lähtö tapahtuu yhteislähtönä. Sarjoja kilpailuissa on kaikenikäisille alle 12-vuotiaista aina yli 75-vuotiaisiin. Sijoituksen kilpailussa määrää kalallisten kierrosten määrä maaliviivalla sovitun kahden tunnin kilpailuajan sisällä. Tasatuloksen saaneilla järjestyksen ratkaisee viimeisen kierroksen saapumisjärjestys maaliin. Pilkkihiihtokilpailujen historia ulottuu 1970-luvulle, jossa lajin ideoi aikanaan Antero Rusinen Mäntyharjussa. Harrastus on levinnyt lähinnä Itä-Suomessa ja kilpailuja on järjestetty vuosittain eri paikkakunnilla. Pilkkihiihdon säännöt löytyvät lajin kotisivuilta internetistä osoitteesta: Majoitusmahdollisuus kilpailukeskuksessa. www.pilkkihiihto.com.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Sarjoja kilpailuissa on kaikenikäisille alle 12-vuotiaista aina yli 75-vuotiaisiin. Ilmoittautuminen on edullisempaa netissä.

Tapahtuman nimiPilkkihiihdon SM-kilpailut
Tapahtuman lajiMuu