SijaintiNurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 25.06.2018, klo 18.00
Päättyy: 25.06.2018, klo 20.00
Kokoontumispaikkapaikka vaihtelee

Maastopyöräilyn viikkolenkit ajetaan maanataisin!
Joka viikkoinen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa maanantaisin. Lähtöpaikka, reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto noin kaksi tuntia, kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille. Viikkolenkkien ohjelma löytyy tästä: Kevätkausi 2018

Pyöräilmaastoina ovat mm. Rajamäen - Sääksjärven lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan Tornimäen ja ympäristön maastot. Myös uusia maastoja on löydetty mm. Röykän ja Nummenpään alueelta. Nurmijärven Latu järjestää säännöllisiä maastopyöräilylenkkejä Nurmijärvellä ja lähialueella jo kolmatta kesää. Meillä on 4-5 ohjaajaa, jotka opastavat pyöräilijöitä maastoissa.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä.Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat: - tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään Vaatetus tietysti säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa. Lisätietoja lenkkimaastoistaoista ja lähtöpisteistä tulee kevään aikana. Ensimmäiset lenkit ajetaan Rajamäen maastoissa!

Ilmoittautumisen lisätietoja

Paikanpäälle tulemalla!

Tapahtuman nimiNurmijärven Ladun maastopyöräilyn viikkopyöräilyt
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Osallistujat20
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista
Hinnoittelu-

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1900 (05/2021). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.