SijaintiNurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 20.10.2020, klo 18.00
Päättyy: 20.10.2020, klo 20.00
KokoontumispaikkaSääksjärven uimarannan P-alue

Sääennusteen mukaan tiistaina pitäisi olla poutapäivä, ja sehän tarkoittaa, että voi pyöräillä! Tehkäämme siis lamppulenkki tiistaina Sääksjärven ympäri ottaen hieman Röykän poluilta vauhtia, jos aikaa jää.

Lähtö Sääksjärven uimarannan parkkipaikalta.

Lenkki on tasoltaan keskivaativa.

Noudatamme koronarajoituksia! Jos sinulla on flunssan oireita, jääthän kotiin. Ilmoittaudu mahdollisuuden mukaan Facebookin kautta, jotta osaamme varautua kävijämäärään.

Tervetuloa, NurLaMTB

********************************************************************************************

Viikoittainen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille.

Pyöräilymaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:

• tarvittaessa jotain energiaa mukaan
  • ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan
  • pyöräilyhanskat käsien suojaksi
  • pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas
  • pikatyökalut (ainakin rengasraudat)
  • pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen)
  • takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään
Vaatetus säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa.

Alle 18-vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12-vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/

Kauden ajokalenteri: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/nurla-mtb-viikkolenkit-ja-muu-ohjelma

Osallistujan ennakko-ohje nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/maastopyorailijan-varusteet-ja-ohjeita

Tapahtuman nimiNurLaMTB viikkolenkki
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöEeva Kenttäkumpu

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1700 (09/2020). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.