SijaintiNurmijärvi

Päättyy: 02.07.2020, klo 20.00
KokoontumispaikkaNurLan parkkipaikka Kiljavan sairaalalla

Tervehdys!

Kevätkauden viimeisellä Kilpparilenkillä perehdymme tarkemmin fillareiden huoltoon.

Tapaamme Kiljavan sairaalan NurLan parkkipaikalla, jonne teemme muutaman huoltorastin. Teemoina renkaiden paikkaus/vaihto ja ketjujen korjaus, tyypillisiä vikatilanteita lenkeillä.

Käydään myös läpi muita aiheita kuten

• työkalut, torx- ja kuusiokoloavaimet,
  • ketjujen voitelu ja aineet,
  • jarrujen säätö ja huoltotoimenpiteet,
  • vaihteiden säädöt ja huoltotoimenpiteet,
  • pinnojen kiristys ja vanteiden suoristaminen,
  • takavaihtajan korvake,
  • iskareiden ilmanpaineet jne.
Emme kuitenkaan ala kaikkia toimenpiteitä tekemään, vaan keskitymme noihin tyypillisimpiin korjaustoimenpiteisiin.

ETUKÄTEISTEHTÄVÄNÄ osallistujilla on oman pyörän pesu. Myös renkaat on hyvä pestä, koska likaisena niiden ropaaminen on ikävää. Harjoitelkaa myös etukäteen takarenkaan irrottaminen. Käymme sen kyllä läpi, mutta mitä paremmin sen osaatte, sitä nopeammin päästään asiaan.

Pääsette siis itse tekemään, koska siten oppii parhaiten.

Huoltotoimenpiteiden lopuksi käymme pyörähtämässä pienen lenkin, jos kiinnostusta riittää. Huoltohommiin myös säävaraus.

Tervetuloa mukaan!

NurLaMTB

*******************************************

Huomioikaa, että edelleen meidän tulee ottaa huomioon koronarajoitukset, joten
  • pidämme riittävää etäisyyttä,
  • emme syljeskele tai räi ajaessa takana tulijoiden silmille (no emmehän tee tätä muutenkaan, mutta laitetaan nyt tähän virallisesti)
  • ja jos sinulla on flunssan oireita, niin tällöin ei osallistuminen ole sallittu

********************************************************

Viikoittainen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille.

Pyöräilymaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:
    • tarvittaessa jotain energiaa mukaan
    • ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan
    • pyöräilyhanskat käsien suojaksi
    • pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas
    • pikatyökalut (ainakin rengasraudat)
    • pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen)
    • takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään
    Vaatetus säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa.

Alle 18-vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12-vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: nurmijarvenlatu.fi/toi minta/maastopyoraily/

Kauden ajokalenteri: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/nurla-mtb-viikkolenkit-ja-muu-oh jelma

Osallistujan ennakko-ohje nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/maastopyorailijan-varusteet-ja-o hjeita

Tapahtuman nimiNurLaMTB Kilpparit
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöJarkko Aula

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa, on jo yli kolmivitonen, vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1340 (12/2019). Nurmijärven Ladun perinteisiä lajeja ovat mm. talviuinti, melonta, retkeily, sauvakävely ja lumikenkäily. Uusina lajeina ovat suosituiksi muodostuneet maastopyöräily ja erityisesti polkujuoksu. Myös muita lajeja on ainakin satunaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi suppailu. Suomen Ladun jäsenyhdistys.