SijaintiTuusula

AjankohtaAlkaa: 01.10.2020, klo 18.00
Päättyy: 01.10.2020, klo 20.00
KokoontumispaikkaParkkipaikka Tiensuuntien ja Urheilupolun risteyksessä

Tämän viikon kilppari ajetaankin naapurikunnan Tuusulan puolella. Jokelassa on kuin onkin myös helppoa polkua!

Ajellaan leppoisaa vauhtia kylän tuntumassa. Kertaillaan ajoasentoa ja harjoitellaan myös kivikossa ajoa, johon Takojan oma rock garden antaa oivan tilaisuuden.

Tervetuloa! NurLaMTB

****************************************

Matalan kynnyksen maastopyöräilylenkkki on Nurmijärven Ladussa Kilppari- eli Kilpikonna-lenkki. Lenkillä mennään rennosti turhia kiirehtimättä. Lenkkipaikka ja -aika vaihtelee hieman, mutta on yleensä se on keskiviikkona tai torstaina.

Matalan kynnyksen lenkeillä tarjotaan ohjausta maastopyöräilyn perusteisiin tarvittaessa ja välillä ihan tarkoituksella! Matalan kynnyksen kilpikonnalenkeillä lenkkimaastot ovat helpompia ja vauhtia on hitaampi. Myös kesto saattaa olla lyhyempi, yleensä 1,5 -2 tuntia. Matalan kynnyksen maastopyörälenkki on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille uusille ja aiemmin ajaneille.

Näilläkin lenkeillä tarvitset kunnollisen maastopyörän, ja kypärä on pakollinen. Varaa mukaan juomaa ja ainakin pumppu. Tarvittaessa myös omaan pyörääsi sopiva vararengas mukaan!

*******************************

Viikoittainen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille.

Pyöräilymaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:

• tarvittaessa jotain energiaa mukaan
  • ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan
  • pyöräilyhanskat käsien suojaksi
  • pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas
  • pikatyökalut (ainakin rengasraudat)
  • pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen)
  • takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään
Vaatetus säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa.

Alle 18-vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12-vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: nurmijarvenlatu.fi/toi minta/maastopyoraily/

Kauden ajokalenteri: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/nurla-mtb-viikkolenkit-ja-muu-oh jelma

Osallistujan ennakko-ohje nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/maastopyorailijan-varusteet-ja-ohjeita

Tapahtuman nimiNurLaMTB Kilppari
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöEeva Kenttäkumpu

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1700 (09/2020). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.