SijaintiNurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 29.10.2020, klo 18.00
Päättyy: 29.10.2020, klo 20.00

Heippati!

Torstaina ajellaan matalalla kynnyksellä Kekrin merkeissä. Halloweenit on kyllä nähty, mutta Kekripukki pitäisi löytää ja lahjoa, ettei se tule kaada meidän uunia. Kokoonnutaan siis teemaan sopien hautuumaan parkkipaikalla Astrakanintiellä ja ajellaan sopivaa vauhtia pitäen havupolkuja ristiin rastiin ja ihmetellään välillä missä mennään.
Kekriteemaan pukeutuminen olisi tietysti mukavaa, mutta mennään kuitenkin ajokelin mukaisesti. Lamput tietysti toimintakuntoon ja kiinnitykset kireiksi. Lenkin luokitus on helppo, mutta se ei estä kikkailuja. 🙂 Ja tietysti huomioidaan koronarajoitukset ja turvavälit.

Tervetuloa mukaan!

NurLaMTB
********************************************************************************************

Viikoittainen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille.

Pyöräilymaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot.

Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:

• tarvittaessa jotain energiaa mukaan
  • ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan
  • pyöräilyhanskat käsien suojaksi
  • pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas
  • pikatyökalut (ainakin rengasraudat)
  • pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen)
  • takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään
Vaatetus säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa.

Alle 18-vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12-vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/

Osallistujan ennakko-ohje nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/maastopyorailijan-varusteet-ja-ohjeita

Tapahtuman nimiMatalan kynnyksen Kekri-ajo
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöJere Mäkinen

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1800 (11/2020). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.