SijaintiNurmijärvi
OsoiteMäntysalon koulu, Havumäentie/ Eräpolku, Klaukkala, 01820 01820 Nurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 13.05.2019, klo 18.00
Päättyy: 13.05.2019, klo 20.00
KokoontumispaikkaMäntysalon koulu, Havumäentie/ Eräpolku, Klaukkala

Tällä viikolla ajetaan melko vaativissa maastoissa Klaukkalan Mäntysalon lähialuella. Maasto on melkoisenmäkistä ja maaperä savista. Myös kallioita luultavasti löydetään reitiltä. Joka viikkoinen yhteislenkki Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n 2 h kaikki pysyy mukana -vauhdilla. Myös uusille pyöräilijöille. Pyöräilmaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maatot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot. Nurmijärven Latu järjestää jo perinteisesti säännöllisiä maastopyöräilylenkkejä viikoittain. Meillä on 3-5 ohjaajaa, jotka opastavat pyöräilijöitä maastoissa. Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä.Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat: - tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään Vaatetus tietysti säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkiminen käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa. Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: Maastopyöräily: http://www.nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/2-2/ Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumisen lisätietoja

Paikan päällä!

Tapahtuman nimiMaastopyöräilyn viikkolenkki
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista
Hinnoittelu-

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1900 (05/2021). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.