SijaintiNurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 01.11.2018, klo 18.00
Päättyy: 01.11.2018, klo 20.00
KokoontumispaikkaRajamäen uimahalli

Tällä viikolla ajetaan Rajamäellä ja kokoonnutaan Rajamäen uimahallille klo 18! Valoa reilusti pyörään ja ajajajaan ja reippaalla miellä maastoon! Yleistä syksy- ja talvilenkeistä: Nurmijärven Ladun maastopyöräilijät ajavat talven aikana myös lenkkejä. Lenkit ovat epäsäännöllisempiä, eikä niin aikataulutettuja kun kesällä. Hyödymme vähintää kerran kuukaudessa Ladun mökkiä Sääksissä (Veteraanimaja), jossa usein lenkin päälle mahdollista myös saunoa. Ensimmäiset kerrat mökillä ajetaan 10.11.2018 ja 15.12.2018. Myös muita yhteislenkkejä ajetaan sopivassa kohtaa, joten Nurmijärven maastoissa. Reitin vaativuus ja pituus vaihtelee, kesto n. 1,5-2,5 tutnia viikolla ja viikonloppulenkit voivat olla pidempiä 3-5 tuntia, Vauhtia pidetään sopivasti, mutta “kaikki pysyy mukana -vauhdilla” mennään. Pyöräilymaastoina talviaikana ovat pääosin Sääksjärven ja Rajamäen lähimaastot. Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä. Myös juomaa on syytä olla aina mukana, mielellään lämmintä talviaikanan. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat: - tarvittaessa jotain energiaa mukaan - ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan - pyöräilyhanskat (-rukkaset, -lobsterit) käsien suojaksi - pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas - pikatyökalut (ainakin rengasraudat) - pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen) - takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään Vaatetus tietysti säätilan mukaan, mutta talvella kannattaa kiinnittää huomiota lämpimiin ja tuultapitäviin vaatteisiin. Myös hengittävyys, mutta myös vedenpitävyys kannattaa huomioida. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita talvellakin. Suositeltavaa on myös talvipyöräilykenkien hankkiminen tai erilaisten kengänsuojukset, sekä lämmittimet. Alle 18 vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12 vuotias vain huoltajan seurassa. Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta: Maastopyöräily: http://www.nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/2-2/ Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautminen paikanpäällä!

Tapahtuman nimiMaastopyöräilyn syksy-/ talviajot, Nurmijärvi
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöHannu Malinen
Sähköpostihannu.malinen@kolumbus.fi
Puhelinnumero0408220694

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1800 (11/2020). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.