SijaintiKerava
OsoiteKeinukalliontie 42 Kerava

AjankohtaAlkaa: 25.04.2020, klo 09.00
Päättyy: 25.04.2020, klo 19.00

Koronaviruksen vuoksi seuraamme viranomaisten ohjeita. Päivitetyt tiedot löytyvät Kavtsin sivuilta https://tunturilatu.fi/kerhot/kavtsi/kavtsin-tapahtumat/ Tule mukaan aistimaan keväisen luonnon ja pitkän patikan suomia tuntemuksia kerhon perinteiselle pitkälle marssille! Tämänkertainen reitti kulkee Sipoonkorven kansallispuiston maisemissa. Tarjolla on läpileikkaus puiston maisemiin ajoittaista kulttuurimaisemaa unohtamatta. Lähtö- ja paluupaikkana on Keinukallion urheilupuisto jossa parkkitilaa on toivottavasti paremmin kuin kansallispuiston parkkipaikoilla. Paikalle pääsee myös julkisilla. Osoite Keinukalliontie 42, Kerava. Lähdemme liikkeelle lauantaina 25.4. klo 9.00. Marssi kulkee Keinukalliosta Sotunkiin ja sieltä Helgträskin kautta takaisin Keinukallioon. Paluu kotiin venyy varsin myöhäiseksi. Reitistä valtaosa kulkee pienehköillä poluilla, pääosin merkkaamattomilla sellaisilla. Mukaan mahtuu lisäksi lyhyitä tienpätkiä ja vähäistä polutontakin maastoa. Matkaa kertyy noin 40 kilometriä. Polut eivät ole helpoimmasta päästä sillä juurakkoja ja kivisiä osuuksia mahtuu mukaan, unohtamatta kosteita kohtia kevään ollessa kyseessä. Korkeuserot ovat varsin vähäisiä mutta lyhyitä jyrkempiäkin kohtia osuu reitin varrelle. Reitti ja kulkuvauhti edellyttävätkin hyvää terveyttä ja kestävyyttä sekä tottumusta poluilla liikkumisesta. Ota mukaan retken aikana tarvitsemasi ruoka ja juoma. Näitä nautimme säännöllisillä pikkutauoilla. Jalkineiksi kannattaa valita maastonsietävät ja vedenpitävät mutta samalla kevyet vaelluskengät tai -saappaat. Tiedustelut ja vapaaehtoiset ilmoittautumiset: Mika Kiiski (kiiski.mika@gmail.com, 050 381 3894).

Tapahtuman nimiLa 25.4.2020 Pitkä marssi Sipoonkorvessa
Tapahtuman lajiKävely
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöMika Kiiski

TUNTURILATU RY / TUNTURIKERHO KAVTSI RY

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).