SijaintiSalla

AjankohtaAlkaa: 04.07.2020, klo 09.00
Päättyy: 04.07.2020, klo 14.00
KokoontumispaikkaSallan koulukeskuksen parkkipaikka

Tervetuloa koskiseikkailuun! Lasketaan "Koko perheen koskenlasku" Käylä–Juuma (yläosa ), kesto 2 tuntia. Käylä - Juuma – osuudella on seitsemän koskea, joiden vaikeusaste on I-III kansainvälistä luokitusta noudattaen. Reitti alkaa Käylän kylästä, ja ensimmäinen koski on Käyläkoski (I). Koski on oikein hyvä harjoittelukoski. Sen jälkeinen suvanto-osuus ajetaan moottorilla kunnes saavutaan Vähän-Käylän koskelle (I). Myös tätä koskea seuraava koski on leppoisa Vääräkoski (I). Se on s-muotoinen koski, joka lienee saanut nimen muotonsa vuoksi. Sitten vuorossa ovat vaativammat kosket, jotka ovat II-luokkaa ja niitä laskiessa meno muuttuu vauhdikkaammaksi. Vaativin koski on viimeisenä, muttei suinkaan vähäisenä, päinvastoin. Harjakoski on luokiteltu III-koskeksi, ja sitä laskiessa voi todellakin tuntea veden voiman! Reitti päättyy Juuman mökki- ja leirintäalueelle. Lähdetään matkaan Sallatunturin koulun pihalta yhteiskyydein aamulla klo 9.00. Jokainen maksaa kuskilleen matkarahaa. Jäsenille koskenlasku hintaan jäsen 15 €/ ei-jäsen30 € ja 5-12 -vuotiaan lapset 10 € jäsen/ 20 € ei-jäsen. Käydään retken pääteeksi yhdessä syömässä Leenan koskituvalla lohikeittoa, hinta 12€/hlö tai halutessa voi ottaa omat eväät mukaan. Ennakkoilmoittautuminen koskenlaskuun ja mahdolliselle lohikeitolle viimeistään pe 26.6. sähköpostitse sallanlatu@gmail.com. Lisätietoja voi kysellä Elinalta sähköpostitse sallanlatu@gmail.com tai puhelimitse 0505362723. Tervetuloa!

Tapahtuman nimiKoskenlaskuretki
Tapahtuman lajiMelonta
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista
Hinnoittelu15 €/ jäsen + matkat ja mahd. ruoka
30 €/ ei jäsen + matkat ja mahd. ruoka

YhteyshenkilöElina Hopeavuori
Sähköpostisallanlatu@gmail.com
Puhelinnumero0505362723

SALLAN LATU JA POLKU RY

Sallan latu ja polku on perustettu v. 1978. Jäseniä on noin 200. Olemme aktiivinen yhdistys. Hiihto, lumikenkäily, avantouinti, patikointi, retkeily, pyöräily, frisbeegolf, geokätköily kuuluu mm repertuaariimme. Keväällä voit osallistua Sallan järjestämällemme Sallan laturetkelle ja uida avannossa lokakuulta toukokuulle. Tervetuloa mukaan toimintaan!