SijaintiNurmijärvi
OsoiteKiljavantie 539 Nurmijärvi

AjankohtaAlkaa: 06.05.2021, klo 18.00
Päättyy: 06.05.2021, klo 20.00
KokoontumispaikkaKiljavan sairaalan takana oleva parkkipaikka

Matalan kynnyksen maastopyöräilylenkkki on Nurmijärven Ladussa Kilppari- eli Kilpikonna-lenkki. Lenkillä mennään rennosti turhia kiirehtimättä.

Torstaina ajellaan Kiljavan ja Rajamäen maastoissa rauhalliseen tahtiin. Tarkistetaan aluksi pyörien peruskunto (ja ajajien ehkä myös lenkin kuluessa) ja jos on ihan vasta-alkajia joukossa, myös perusasioita pyörän käsittelystä.

Lähtö tapahtuu Kiljavan sairaalan takaa olevalta parkkialueelta, Kiljavantie 539.

Säätiedot lupailevat sadetta, mutta säähän on vain vaatetuskysymys! Pukeudu siis sateen kestäviin vaatteisiin ja ota mukaan iloinen mieli!

Näilläkin lenkeillä tarvitset kunnollisen maastopyörän, ja kypärä on pakollinen. Varaa mukaan juomaa ja varalta jotain energiaa. Jos omistat pumpun ja pyörääsi sopivan vararenkaan, ota ne mukaan.

Ennakkoilmoittautuminen vaaditaan koronatilanteen takia.

Matalan kynnyksen lenkeillä tarjotaan ohjausta maastopyöräilyn perusteisiin tarvittaessa ja välillä ihan tarkoituksella! Matalan kynnyksen Kilpparilenkeillä lenkkimaastot ovat helpompia ja vauhti on hitaampi.Myös kesto saattaa olla lyhyempi, yleensä 1,5 -2 tuntia.Matalan kynnyksen maastopyörälenkki on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille uusille mutta myös aiemmin ajaneille.

Näilläkin lenkillä tarvitset kunnollisen maastopyörän ja kypärä on pakollinen. Varaa mukaan juomaa. Jos omistat pumpun ja pyörääsi sopivan vararenkaan, ota nekin mukaan.

Pyöräilymaastoina ovat mm. Rajamäen lähimaastot, Nurmijärven kirkonkylän ja Alhoniitun maastot, sekä Klaukkalan ympäristön maastot. Vaatimuksena on maastokelpoinen pyörä ja pyöräilykypärä.Myös juomaa on syytä olla aina mukana. Muita suositeltavia varusteita mukaan otettavaksi ovat:

• tarvittaessa jotain energiaa mukaan
  • ajo-, aurinko-, tms. lasit silmiä suojaamaan
  • pyöräilyhanskat käsien suojaksi
  • pumppu ja omaan pyörään sopiva vararengas
  • pikatyökalut (ainakin rengasraudat)
  • pikaketjulukko, joka sopii omaan pyörään (ketjun katkeaminen)
  • takavaihtajan ns. korvake omaan pyörään

Vaatetus säätilan mukaan. Kannattaa suosia mm. pyöräilyhousuja ja värikkäitä vaatteita. Suositeltavaa on myös pyöräilykenkien hankkiminen ja lukkopolkimien käytön opettelu, sillä ne tekevät pyöräilystä mukavampaa. Alle 18-vuotiailla oltava huoltajan suostumus mukaan tulosta. Alle 12-vuotias vain huoltajan seurassa.

Lisätietoja Nurmijärven Ladun kotisivulta:

nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/

Kauden ajokalenteri: nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/nurla-mtb-viikkolenkit-ja-muu-ohjelma

Osallistujan ennakko-ohje nurmijarvenlatu.fi/toiminta/maastopyoraily/maastopyorailijan-varusteet-ja-ohjeita

Tapahtuman nimiKilpparilenkki
Tapahtuman lajiMaastopyöräily
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen 06.05.2021 mennessä
Ilmoittaudu

YhteyshenkilöEeva Kenttäkumpu

NURMIJÄRVEN LATU ja POLKU RY

Nurmijärven Latu ja Polku ry, tuttavallisesti NurLa on vuonna 1982 perustettu ulkoilijan yhdistys. Tällä hetkellä jäsenmäärä on yli 1800 (11/2020). NurLa:n lajeja ovat talviuinti, melonta, retkeily, maastopyöräily, polkujuoksu ja perheliikunta. Myös muita lajeja on satunnaisesti tarjolla. Sellaisia ovat olleet esimerkiksi lumikenkäily ja SUP-lautailu.
Nurmijärven Latu ja Polku ry. on Suomen Ladun jäsenyhdistys.