SijaintiSastamala

AjankohtaAlkaa: 20.05.2018, klo 08.00
Päättyy: 20.05.2018, klo 17.30
KokoontumispaikkaKangasala

Kevään patikkaretki tehdään sunnuntaina 20.5. vuoden 2017 retkipaikaksi valituksi tulleelle Ritajärven luonnosuojelualueelle Sastamalaan

Alustava ohjelma:

Lähtö Mäntylän bussilla Kangasalan linja-autoasemalta klo 8.00. Bussi ajaa seuraavaa reittiä: Suorama n. 8.10, Vatiala n. 8.15, Messukylä n. 8.25, linja-autoasema Tampere n. 8.35. Perillä Sastamalassa ollaan n. 9.30.

Kävelyreitti: Liikkeelle lähdetään Valkeajärven parkkipaikalta. Reitti kierretään myötäpäivään seuraavasti: Valkeajärvi – Kannaksen laavu - Ylinen Ritajärven kierros – Louhi – Alinen Ritajärven kierros – Paavinhattu – lähtöpaikka. Reitillä on useita tulentekopaikkoja, joissa taukoja pidetään tarpeen mukaan, minkä lisäksi pidetään yksi pidempi evästauko nuotiolla, joten ota nuotioeväät ja juotavaa mukaan. Kävelyreitin pituus on n. 8 km, reitti vaihtelee helposta (Valkeajärven reitti) keskivaikeaan (molemmat Ritajärven kierrokset). Poluilta löytyy kivikkoisia ja kosteita osuuksia sekä melko isoja korkeuseroja. Jalkaan kannattaa laittaa tukevat kengät tai hyvät kumisaappaat.

Retken päätteeksi on jälleen yhteinen lounas.

Paljon lisätietoja kohteestamme (mm. reittikartta, valokuvia yms.) löytyy nettiosoitteesta : www.retkipaikka.fi .

Takaisin Tampereella ollaan n. 17.00 ja Kangasalla n. 17.30.

Retken hinta on n. 30 euroa (retki toteutetaan jos väh. 30 henk. lähtee mukaan)

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautumiset 7.5. mennessä: Osmo Vuorinen, vuorinenosmo@gmail.com (0400-883714)

Tapahtuman nimiKevätretki Ritajärven luonnonsuojelualueelle