SijaintiRaisio

AjankohtaAlkaa: 16.05.2020, klo 08.00
Päättyy: 16.05.2020, klo 18.00
KokoontumispaikkaRaision kaup.talo, Nallinkatu 2

Yhdistyksen kevätretki suuntautuu Pirkanmaalle, Vammalan, Häijään ja Kiikoisten taajamien ytimessä sijaitsevalle Ritajärven luonnonsuojelualueelle. Luonnonsuojelualue on perustettu v. 2015. Alue on suosittu ja valittu v. 2017 vuoden retkipaikaksi. Nyt suosittua kohdetta on mahdollisuus lähteä kokemaan Rinkan matkassa! Ritajärven alue on pienten erämaisten metsäjärvien ja niiden laskupurojen varsien yhtenäinen ja vaihteleva kokonaisuus. Puuston rakenne on luonnontilaisten kaltaista ja monimuotoista. Alueella on myös kivikkoa ja siirtolohkaeita. Lähde visitsastamala.fi. Suuntaamme alueelle, jossa luontopolut kulkevat Valkeajärven, Alinen Ritajärven ja Ylinen Ritajärven rannoilla ja tuntumassa. Patikoimme kahdessa ryhmässä: toinen ryhmä kiertää pidemmän ja toinen lyhyemmän kierroksen. Tarkemmat reittikuvaukset löytyvät retkipaikka.fi-sivustolta. HUOMIOITAVAA! Lyhinta ajoreittia matkaa on n. 135 km/suunta. Tauotamme busissa istumista pitämällä jaloittelutauot sekä meno- että paluumatkalla. Päivä on pitkä ja varmasti antoisa, mutta aivan tarkkaa paluuaikaa ei voi luvata liikenteestä, alueen muista retkeilijöistä ja pitkästä matkasta johtuen. Paluuaika on tavoiteaika. Pukeudu säänmukaisesti, VARAA RIITTÄVÄSTI JUOMAA JA EVÄSTÄ KOKO PÄIVÄN RETKEÄ VARTEN. Reppuun myös istuinalusta, kamera, kiikarit ja mitä muuta koet tarvitsemasi. Sama bussi on käytössämme koko matkan ajan. LISÄTIETOJA retken vastuuohjaajalta Tarja Aittalalta tarja.aittala@gmail.com tai puh 044 085 1426( miel. iltaisin). Kohdetietoja Kartta Visitsastamalan verkkosivuilla https://www.visitsastamala.fi/ritajarven-luonnonsuojelualue/ Alueen kuvaus Retkipaikan verkkosivuilla https://retkipaikka.fi/ritajarven-luonnonsuojelualue-sastamala/#alinenritajarvi RETKIKUVAHAASTE! Jos haluat ottamiasi kuvia julkaisuun myöhemmin tehtävää koostetta varten, niin toimita 1-2 kuvaa retken jälkeisen viikon aikana spostiin raisionrinkka@gmail.com. Mainitse viestissa, jos et halua kuvan oheen nimeäsi.

Ilmoittautumisen lisätietoja

Ilmoittautumiset 9.5. mennessä rinkka@raisionrinkka.fi tai puh 044 080 2430 Kaija Maksut maksetaan 12.5. mennessä Rinkan tilille FI60 5710 5210 0009 06 Viite 1038 Lapset alle 15 retkeilevät maksutta.

Tapahtuman nimiKevätretki peruutettu
Tapahtuman lajiRetkeily
HaastavuusKeskivaativa
Ilmoittautuminen 09.05.2020 mennessä
Hinnoittelu25 euroa jäseniltä, muut 30 euroa

YhteyshenkilöKaija Virtanen
Sähköpostikaija.ann2011@gmail.com
Puhelinnumero0440802430

RAISION RINKKA RY

Raision Rinkka toimii Suomen Ladun latuyhdistyksenä Raisiossa ja lähiympäristössa retkeilyn ja muun koko perheen luonnossa tapahtuvan kunto- ja virkistystoiminnan edistämiseksi. Toiminnassa ja tapahtumissa huomioimme Suomen Ladun YHDESSÄ teemaa. Vuonna 2020 teemme yhteistyötä myös Sydänliiton kanssa retkeilyn -teemalla.

Tarkempia tietoja yhdistyksen toiminnasta, luottamushenkilöistä ja muuta ajankohtaista on luettavissa kotisivuillamme https://raisionrinkka.fi.