SijaintiNousiainen

AjankohtaAlkaa: 13.04.2019, klo 10.00
Päättyy: 13.04.2019, klo 15.00
KokoontumispaikkaNousiaissten Henrikin koulu

Retki on kaikille avoin opastettu linturetki. Oppaana aktiivinen lintuharrastaja. Lähtö kimppakyydein Nousiaisten Henrikin koulun pihalta klo 10. Mikäli omistat kiikarin tai kaukoputken. ota ne mukaan! Pienen lintukirjan, havaintovihkon ja kynän voit myös ottaa reppuun. Lisäksi omat eväät ja kahvit mukaan. Yhdistys tarjoo retkeläisille grillimakkarat. Muista pukeutua lämpimästi sään edellyttämällä tavalla. Muista ilmoittautua! Mietoistenlahti on yksi maamme arvokkaimmista lintuvesistä. Se on erinomainen lintujen tarkkailupaikka erityisesti muuttoaikoina. Alueen lintutornit (3 kpl) ja polut tarjoavat hyvät mahdollisuudet päiväretkeilyyn. Mietoistenlahti on pitkälle sisämaahan ulottuvan Mynälahden perukka, johon laskee Laajoki. Alueen itäpuolella Mynäjoen suisto muodostaa pienen sivulahden. Mietoistenlahti kuuluu Natura 2000 -verkostoon linnuston erityissuojelualueena (SPA). Lahti ympäristöineen kuuluu myös valtakunnallisesti arvokkaisiin maisema-alueisiin.

Ilmoittautumisen lisätietoja

sähköpostilla: kuhankuono(at)gmail.com tai puh. 040 777 5980.

Tapahtuman nimiKevätretki Mietoistenlahden lintutornille
Tapahtuman lajiPatikointi
HaastavuusHelppo
Ilmoittautuminen 31.03.2019 mennessä

YhteyshenkilöHilkka Stenroos
Sähköpostikuhankuono@gmail.com
Puhelinnumero0407775980

KUHANKUONON LATU JA POLKU RY

Yhdistyksen tarkoitus on ympärivuotisella toiminnallaan vakiinnuttaa luonnossa tapahtuvaa kunto- ja virkistysliikuntaa, tehdä retkeily tunnetuksi ja yleiseksi tavaksi sekä edistää ulkoilukulttuuria ja ulkoilun hyviä tapoja järjestämällä retkiä, tapahtumia, tempauksia, koulutusta, vaelluksia ja luontoon tutustumista.