SijaintiInari
OsoiteSarmitunturin alue Inari

AjankohtaAlkaa: 12.09.2020, klo 16.00
Päättyy: 12.09.2020, klo 16.01

Kavtsi on varannut Susi-Talaksen kyseiselle viikolle. Kämppä sijaitsee Sarmitunturin alueella, Ivalon itäpuolella. Lisätietoja kämpästä löytyy Tunturiladun sivuilta. Viikon aikana on mahdollista oleilla kämpällä, tehdä päiväretkiä ympäristöön. Lisäksi alueella on mahdollista kalastaa. Tunturiladulla on alueella vene, kalastusluvat ja verkkoja. Edellisen kämppäviikon perusteella kalaa tulee melko hyvin. Suunnitelmissa on toteuttaa kaksi kevyehköä vaellusta, toinen koko viikon ja toinen kolmen yön vaellus. Aluetta sinällään voidaan kuvata Lapiksi pienoiskoossa. Siellä on vanhaa mäntymetsää, kuusimetsän pohjoisraja, soita, puroja (ei pahoja ylityksiä), Pahakuru ja muutama avotunturi. Kevään mittaan nettisivuille ilmestyy muutama juttu edellisiltä viikoilta. Koronatilanteen johdosta kulkuyhteydet ovat avoinna. Tammikuun tiedon mukaan juna lähtee perjantaina Helsingistä 18:49. Rovaniemelle. Rovaniemeltä jatketaan bussilla Ivaloon, jonne saavutaan 12:45. Ruokailun ja mahdollisten ostosten jälkeen jatketaan taksilla kohti Susi-Talasta. Paluu tapahtuu seuraavan lauantaina joko 18:00 tai 21:00 lähtevällä junalla. Retkipalaveri on elokuussa 13.8., paikka ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoittautumiset ja tiedustelut 12.8. mennessä: Juha Kelkka: juhake1960@gmail.com, p. 050-332 3239 tai Markku Arola: markku.arola@kolumbus.fi, p. 0500-777 554. Juttuja edellisiltä reissuilta löytyy vuosilta 2012 ja 2015 löytyy osoitteesta: https://tunturilatu.fi/kerhot/kavtsi/juttuja-ja-kuvia-kesa-ja-ruskavaelluksilta/

Tapahtuman nimiKerhoviikko ja ruskavaellus Susi-Talas ja Sarmitun
Tapahtuman lajiVaellus
Ilmoittautuminen 12.08.2020 mennessä

YhteyshenkilöJuha Kelkka, Markku Arola

TUNTURILATU RY / TUNTURIKERHO KAVTSI RY

Tervetuloa Tunturikerho Kavtsin sivuille!

Tunturilatu ry:n Tunturikerho Kavtsi on pääkaupunkiseudulla toimiva retkeilykerho. Kerho järjestää vaelluksia ja retkiä niin Lapissa kuin muuallakin Suomessa. Kavtsin tarkoituksena on edistää jäsenistön retkeilyharrastusta ja Lappi-tietoutta. Järjestämme myös paikallisretkiä ja viikonloppuretkiä muualle Suomeen.

Kavtsilaiset kokoontuvat kerran kuukaudessa kerhoiltoihin (syyskuusta toukokuuhun).