SijaintiKalajoki

AjankohtaAlkaa: 19.09.2020, klo 10.00
Päättyy: 19.09.2020, klo 13.00
KokoontumispaikkaHiihtomaja

Kutsumme sinut Suomen Ladun Hyvinvointia Luonnosta- Metsämielellä kiertuetapahtumaan

Päivämäärä: 19.9.2020 Kellonaika: 10:00 - 13:00 Tapahtumapaikan osoite: Hiihtomajantie 90, 85100 Kalajoki.

Miten sinä voit tänään? Koska viimeksi pysähdyit aistimaan ja ihmettelemään luontoa? Tule kanssamme virittäytymään metsämielelle ja kokemaan luonnon taika yhdessä.

Jo 10 minuutin luonto-oleilu laskee sykettä, hengitystiheyttä, verenpainetta ja vähentää stressihormoneita. Kutsumme sinut yksin tai yhdessä ystäviesi tai perheesi kanssa Hyvinvointia luonnosta- Metsämielellä kiertuetapahtumaan. Tapahtuma on avoin kaikille, sinne on vapaa pääsy ja sillä tuetaan matalan kynnyksen liikkumista luonnossa helppojen ohjattujen Suomen Latu Metsämieli- harjoitteiden avulla.

Miksi Tulla: • Koet itse luonnon rauhoittavan, rentouttavan ja virkistävän vaikutuksen. • Saat konkreettisia työvälineitä arkeesi ja oman hyvinvointisi tueksi lähiluonnon ja helppojen harjoitteiden kautta. • Kuulet uusimmista luonnon hyvinvointi- ja terveysvaikutuksista sekä tutkimustuloksista.

Mitä tarvitset mukaan: • Ulkoiluun sopivat säänmukaiset varusteet • Pienet eväät, istuinalustan ja juomapullon • Iloisen, tutkivan ja avoimen mielen

Mitä tapahtuma pitää sisällään: •0,5 h ohjattu metsäjooga • 1,5 h ohjattu aistiretki Suomen Latu Metsämieli- menetelmää hyödyntäen • 1 h evästauko, sekä toiminnallinen tietoisku luonnon hyvinvointi- ja terveysvaikutuksista • Pääset tutustumaan paikallisen latuyhdistyksen toimintaan.

Aiempaa kokemusta et tarvitse. Saavuthan ajoissa paikalle, retki alkaa heti ilmoitettuna kellonaikana.

Suomen Latu Metsämieli: Metsämieli- menetelmä yhdistää luonnossa liikkumisen ja helpot mielentaitojen harjoitukset, jotka auttavat rentoutumaan, rauhoittumaan ja virkistäytymään luonnossa liikkuessa.

Metsäjooga: Metsäjoogan asanat perustuvat hathajoogaan, aistimiseen sekä metsämeditaatioihin. Metsäjoogan taustalla vaikuttavat Kalevalan henkilöt ja tarinat. Harjoitukset ovat vuodenaikakohtaisia! Rakastu metsääsi uudelleen metsäjoogan avulla!

Lisätietoja tapahtumasta antaa: Virpi Lastikka 050 4616508

Yhteistyökumppanit: Kalayoga

Nähdään tapahtumassa!

Linkit: https://www.suomenlatu.fi/hyvinvointia-luonnosta-kiertue/etusivu.html https://www.suomenlatu.fi/ulkoile/hyvinvointi/metsamieli.html
​​​​​​​https://kalayoga.fi

Tapahtuman nimiHyvinvointia luonnosta Kalajoki
Tapahtuman lajiMetsämieli
HaastavuusErittäin helppo
Ilmoittautuminen Ei ilmoittautumista

YhteyshenkilöVirpi Lastikka
Sähköpostivlastikka@gmail.com
Puhelinnumero0504616508

KALAJOEN LATU RY

Kalajoen Latu ry edistää ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa järjestämällä ohjattua toimintaa jotta jokainen löytäisi mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta kaikkina vuodenaikoina.