Suomen Ladun syyskokousviikonloppu 23.-25.10.2020

Suomen Ladun hallitus päätti perjantaina 16.10.2020 pidetyssä ylimääräisessä kokouksessa, että pidämme järjestön syyskokouksen etäkokouksena ja suosittelemme osallistujia osallistumaan kokoukseen etäyhteydellä.

Alla tarkempi tiedote aiheesta:

Suomen Ladun hallitus kokoontui perjantaina 16.10.2020 ylimääräiseen kokoukseen. Hallitus keskusteli ja päätti 24.-25.10. pidettävän järjestön syyskokousjärjestelyistä seuraavaa.

Suomen hallitus linjasi torstaina 15.10.2020 seuraavia suosituksia kokoontumisiin liittyen: https://valtioneuvosto.fi/-/10616/hallitus-linjasi-valtakunnallisista-ja-alueellisista-suosituksista-koronaepidemian-leviamisen-estamiseksi. Suosituksista tehdään periaatepäätös valtioneuvoston yleisistunnossa ensi viikolla.

Näiden suositusten pohjana käytetään koronan leviämiseen liittyvää alueellista jakoa. Jokaisella alueella koronatilanne arvioidaan kolmiportaiseksi seuraavasti: 1) epidemian perustaso, 2) epidemian kiihtymisvaihe sekä 3) epidemian leviämisvaihe.

Suomen Ladun syyskokous pidetään Ikaalisissa Pirkanmaan alueella, jossa koronan arvioidaan olevan epidemian kiihtymisvaiheesssa (13.10.2020). Tällöin ei suositella yli 20 hengen yksityistilaisuuksia.

Emme voi kuitenkaan odottaa enää ensi viikkoon, koska osallistujien ja esittäjien aikataulut on saatava selväksi sekä tilavaraukset ja niihin liittyvät peruutukset on tehtävä nyt.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Suomen Ladun hallituksen oli tehtävä päätös kokoustavasta mahdollisimman nopeasti.

Suomen Ladun hallitus päätti, että pidämme järjestön syyskokouksen etäkokouksena ja suosittelemme osallistujia osallistumaan kokoukseen etäyhteydellä.

Kokouksen tekninen toteutus järjestetään Espoosta edellisen järjestön kokouksen mukaisesti, mutta kuitenkin niin, että virallinen kokouspaikka on Scandic Hotel Ikaalinen etäyhteydellä. Hotellissa on paikan päällä Suomen Ladun toimihenkilö, Suomen Ladun puheenjohtaja ja kokouksen puheenjohtaja sekä mahdolliset henkilöt, jotka vaativat fyysistä osallistumista kokoukseen suosituksista huolimatta (jota emme siis suosittele!).

Suomen Latu ottaa vastuun yhdistyksille perumisista koituvista Ikaalisen Kylpylän kokouspaketeista. Tiedotamme lisää ensi viikolla.

Hallituksen puolesta,
Eki Karlsson

Kokousviikonlopun ohjelma

Tutustu viikonlopun ohjelmaan!

Sunnuntain kokousta voi seurata osoitteessa www.suomenlatu.fi/kokouslive

Kokousasiakirjat

Syyskokouksen esityslista

Toimintasuunnitelma ja talousarvio 2021

Jäsenyhdistysten äänimäärät kokouksessa

Kokouskansion liitteet

Tukea yhdistysten liikuntatoimintaan

Toimintasuunnitelman ja talousarvion esittelyt on myös videoitu. Voit katsoa videot näiden linkkien kautta:
Toimintasuunnitelma 2021
Talousarvio 2021

OHJEITA KOKOUSEDUSTAJILLE:

Alta löydät erilaisia teknisiä ohjeita miten valmistautua etäkokoukseen.

Google -tilin luominen jo olemassaolevalla sähköpostiosoitteella

Google -tilin ja uuden Gmail sähköpostiosoitteen luominen

Google Chrome -selaimen asennus