Yhdessä ulos! Vie vanhus ulos -kampanja 11.9.–11.10.2018

ma 25. kesäkuuta 2018 08.33.00

Vie vanhus ulos -kampanja haastaa jälleen järjestöjen vapaaehtoiset iäkkäiden ulkoilukavereiksi syksyllä.

Liian moni iäkäs ei pysty tai uskalla lähteä yksin ulos. THL:n ASLA-tutkimuksen mukaan yli puolet palvelujen piirissä olevista vanhuksista kokee, ettei pääse riittävästi ulkoilemaan.

Järjestöt voivat tarjoutua palvelukodin asukkaiden ulkoiluavuksi tai ulkoilla omien vanhempien, isovanhempien tai iäkkäiden naapureiden kanssa.

Miten järjestöt voivat osallistua kampanjaan?
Perustakaa järjestölle/yhdistykselle oma ulkoilutili osoitteessa vievanhusulos.fi, jolloin kaikkien vapaaehtoisten ulkoilut kertyvät yhteiseen pottiin. Kampanjassa seurataan ahkerammin ulkoilevia kuntia ja yhteisöjä sekä arvotaan viikoittain tuotepalkintoja.

Jakakaa myös omia ulkoilutarinoita sosiaalisessa mediassa aihetunnuksella #vievanhusulos.

Yhdessä #ilmanikärajaa -ulkoilutapahtumat 11.10.2018
Vie vanhus ulos -kampanja huipentuu Valtakunnalliseen iäkkäiden ulkoilupäivään 11.10. Kannustamme järjestöjä järjestämään yhteistyössä muiden paikallistoimijoiden kanssa eri-ikäisten yhteisiä ulkoilupäiviä. Ilmoita oma tapahtuma kampanjan verkkosivuilla, arvomme tapahtumailmoittajien kesken 10 kappaletta Luontoelämyspolku – ohjaajan ohjepakettia.

Ulkoillaan yhdessä – ilman ikärajaa!

Suomenkieliset materiaalit

Kuva: Ikäinstituutti/Apogee