Valtakunnallinen Latunen-verkoston tapaaminen 13.10. Seinäjoella

pe 14. syyskuuta 2018 12.49.00

Latunen on Suomen Ladun jäsenyhdistysten lasten ja perheiden toimijoiden oma verkosto.

Verkosto on avoin kaikille jäsenyhdistysten lastentoimijoille, niin toiminnan ohjaajille kuin sen mahdollistajille. Yhdistyksen lastentoiminta voi olla laajaa, yksittäinen vuosittainen tapahtuma tai kenties toimintaa ei ole vielä lainkaan. Verkostossa jaamme ideoita, innostumme ja opimme toisiltamme.

Syksyinen Latunen -verkoston tapaamisemme lähestyy ja ilmoittautuminen on käynnissä! Tämänvuotinen tapaamisemme on lauantaina 13.10.2018 klo 9-17 Seinäjoella, Luontotalo Käpälikössä (os. Kyrkösvuorentie 26, 60220 Seinäjoki). Sunnuntain koulutus on Sokos Hotelli Lakeudessa.

Sekä Latunen-verkostotapaamiseen että sunnuntain koulutukseen tarjoamme kaksi maksutonta paikkaa per yhdistys. Nämä kurssipaikat eivät "syö" kahta vuonna 2018 lastentoiminnan kursseille myönnettyä maksutonta kurssipaikkaa. Mikäli yhdistyksellänne on useampi halukas osallistuja, perimme verkostotapaamiseen osallistujilta 30 €/osallistuja. Matka- ja majoituskuluja ei korvata.

Tapaamisemme teemana on:
Yhdenvertaisuus ja lasten soveltava liikunta: Pelottaako tai hämmentääkö erilaisuus? Miksi se herättää erilaisia tunteita? Päivästä voimavaroja, uskallusta ja näkökulmia erilaisten lapsiryhmien kohtaamiseen ja oman yhdistyksen toimintaan.

Alustava ohjelma ja aikataulu (pieniä muutoksia saattaa tulla)

Lauantai 13.10.
klo 9 Aloitus Luontotalo Käpälikössä
Aamukahvi ja sämpylä
Lakeuden Elämysliikunnan ja Luontotalo Käpälikön toiminnan esittely (Hannu Salo)
klo 10-12 Lasten esteettömään luontopolkuun tutustuminen, harjoitteita luontopolulla
klo 12-13 Lounas
klo 13-14.30 Aamupäivän yhteinen purku ja keskinäistä vinkkien jakoa
Iltapäiväkahvi
klo 14.30-16.30 Tunteet Hukassa -pelin esittely (ulkona)
klo 16.30-17.45 Yhteenveto
klo 17 Päätös

Sunnuntai 14.10.
Klo 9-10 Hetki itselle
Klo 10-15 Tunteet Hukassa -koulutus halukkaille (kurssille otetaan enintään 20 osallistujaa), sisältää lounastauon

Tutustumme tapaamisen aikana Lakeuden Elämysliikunta ry:n lasten esteettömään luontopolkuun ja esittelemme teille uuden Tunteet Hukassa -metsäseikkailumme. Pelin toimintaympäristönä on lähiluonto ja kohderyhmänä erityisesti varhaiskasvatusikäiset mutta myös perheet ja alakouluikäiset.

Lauantain Tunteet Hukassa -esittelymme on pieni ”maistiainen” metsäseikkailupelistä. Niille, jotka ovat kiinnostuneita ottamaan pelin osaksi omaa toimintaansa, tarjoamme sunnuntaina maksuttoman koulutuksen. Koulutuksessa perehdytään tunteisiin, niiden kokemiseen luonnon kautta ja kehontuntemukseen hieman syvemmin. Tavoitteenamme on koulutuksessa avata, miten ihan pienillä arkisilla oivalluksilla voimme yhdistystoiminnassakin tukea perheiden hyvinvointia, vieläpä hauskan seikkailullisen pelin avulla.

”Tarina kertoo, että metsän eläimillä on hallussaan tunteiden salaisuudet, tunnesymbolit, jotka palauttavat hukassa olevat tunteet ja tasapaino metsään voi palata”. Lähde siis kanssamme tunneseikkailulle metsään yllättymään, kokemaan ja oppimaan uutta.

Ilmoittautumiset sekä verkostotapaamiseen että koulutukseen 27.9.2018 mennessä seuraavista linkeistä:

Latunen -verkostotapaaminen la 13.10.

Tunteet Hukassa -koulutus su 14.10.

Lisätietoja Latunen-verkostosta ja lokakuun tapaamisesta
susanne.blomqvist@suomenlatu.fi