Vaasan Ladulla retkiluistelu- ja ulkoliikuntatempaus

ti 28. helmikuuta 2017 12.43.00

Vaasan Latu järjesti 25.-26.2. Pilvilammella Vanhassa Vaasassa retkiluistelu- ja ulkoliikuntatempauksen, johon osallistui useita satoja liikkujia, joista useat lapsiperheitä.

Aurinkoisessa talvisäässä vanhemmat kokeilivat retkiluistelua ja lumikenkäkävelyä. Lapset nauttivat mm. rekiajelusta ja ottivat osaa muumihiihtokouluun ja saivat siitä muumin ulkoilukouludiplomin. Kymmenkilometrinen hiihtolatu lammen ympärillä, kuten myös seitsemän kilometriä pitkä retkiluistelurata oli ajoittain hyvinkin ruuhkainen. Myös grillillä makkaranpaistossa oli välillä tungosta.

Lunta oli viime päivinä saatu runsaasti. Monet lapsiperheet aloittivat hiihtolomansa viikonlopun talvipäivistä nauttien.

Sunnuntaina Markku Mantere neuvoi suksien huoltoon, voiteluun ja valitsemiseen liittyvissä asioissa.

Teksti: Arja Nukala
Kuva: Pekka Uusi-Hakala