Uusi alueyhdyshenkilö Savo-Karjalaan

ma 15. lokakuuta 2018 09.06.00

Kirsi Tenhunen Kiuruveden Ladusta valittiin alueen syyskokouksessa Savo-Karjalan latualueen uudeksi alueyhdyshenkilöksi kaudelle 2019-2020.

Näin Kirsi kertoo itsestään: Olen Kirsi Tenhunen, asun Kiuruvedellä vanhalla maatilalla kolmen kissan ja Luka-koiran kanssa. Mielenkiintoni metsään ja luontoon olen saanut edesmenneeltä ala-asteen opettajaltani Silveri Jussilalta. Hän jaksoi touhuta meidän kanssa koulussa ja hän tuli koulun jälkeenkin aina hakemaan minut ja kolme sisarustani metsään rengastamaan lintuja, lähinnä pöllöjä. Useinkin biologian ja liikunnan tunnit oltiin luonnossa ja ulkona.

Minulla on kaksi aikuista poikaa, molemmat naimisissa ja vanhemmalla pojalla on jo kaksi poikaa. Eli olen siis mummo ja pyrin lapsenlapsenikin opettamaan kulkemaan luonnossa ja kunnioittamaan luontoa sekä liikkumaan monipuolisesti.

Töissä olen Pohjois-Savon sairaanhoitopiirillä ensihoitajana, tällä hetkellä opintovapaalla, kun opiskelen luonto-ohjaajaksi Savon Koulutuskuntayhtymällä (SAKKY). Opinnot ovat tosi mielenkiintoisia ja tukevat myös tätä uutta tehtävääni Savo-Karjalan latualueen alueyhdyshenkilönä. Minulla on vahva järjestötausta TEHY:stä, olen toiminut alueemme osastojen puheenjohtajana, sihteerinä ja luottamusmiehenä lähes kymmenen vuotta.

Kiuruveden Ladussa olen ollut talkoolaisena useiden vuosien ajan. Olen käynyt lumikenkäohjaajakoulutuksen ja ohjannut lumikenkäretkiä Kiuruveden Ladulle. Mielenkiintoa riittää vielä moneen muuhunkin lajiin. Harrastan monipuolisesti liikuntaa, koiran kanssa lenkkeilyä, polkujuoksua, valokuvausta, lumikenkäilyä, hiihtoa, vaellusta, pyöräilyä, marjastusta, sienestystä ja kaikkea mahdollista.

Neljä vuotta alueyhdyshenkilönä toiminut Kyllikki Rytkönen kiittää erityisesti Savo-Karjalan latulaisia hyvästä yhteistyöstä sekä Suomen Latua hienosta tuesta tehtävien aikana. "Vaikka tämä ”viestikapula” siirtyy Kirsille, niin latulaisuus on tiukasti minua", Kyllikki lupaa.

Kuvassa vasemmalla Kirsi Tenhunen ja oikealla Kyllikki Rytkönen.